08.11.2024 20:03 | K dílu: Vychází mi knížka! | Lady de Winter |
Umbratico, děkuju moc :) |
||
03.11.2024 09:28 | K dílu: Vychází mi knížka! | Lady de Winter |
Díky moc za gratulace! Doufám, že se bude líbit (a jsem z toho trochu nervózní) :) |
||
18.10.2024 09:05 | K dílu: Vychází mi knížka! | Lady de Winter |
Díky za gratulace! A Philogyny, určitě se ozvi, ráda si přečtu tvůj názor:) |
||
16.10.2024 13:08 | K dílu: Vychází mi knížka! | Lady de Winter |
Děkuju :) |
||
15.10.2024 08:14 | K dílu: Vychází mi knížka! | Lady de Winter |
Děkuju vám všem :) |
||
24.06.2023 22:37 | K dílu: dotek chaosu | Lady de Winter |
Úžasná, silná báseň! |
||
11.06.2023 16:20 | K dílu: Ad Nemoc modelek a mladých žen (aneb na nejedné trati co že to as hatí nejeden/ pozemský „velký“ sen...?) | Lady de Winter |
Žila jsem s poruchou příjmu potravy 15 let. Se záchvatovitým přejídáním, jestli tě to zajímá. Posledních 10 let jsem plně vyléčená. Z tohoto titulu možná bude lépe srozumitelné, proč bych tě ráda požádala, aby sis svoje rady nechal od cesty. Nic proti útěku z civilizace a jednoduššímu životu, ale z PPP tě to samo o sobě nevyléčí, stejně jako například z alkoholismu. Ano, může to pomoci, ale to je tak asi všechno. Stejně tak bys mohl radit ženám s PPP, aby se věnovaly malování nebo vyšívání. Prima, proč ne, ale je to na úrovni "madam, když si budete zlomenou nohu mazat kostivalem, ani nepotřebujete sádru." |
||
10.06.2023 15:21 | K dílu: Ad Nemoc modelek a mladých žen (aneb na nejedné trati co že to as hatí nejeden/ pozemský „velký“ sen...?) | Lady de Winter |
Taky deprese, žeo, ta je taky jenom nemoc rozmazlené mládeže, které se nechce vstávat z postele. A už to jednoho nudí pořád poslouchat psychiatry, jak mluví o tom, že je to nemoc, žádná nemoc, nic jim není, jenom se ta líná prasata chtějí akorát válet. Psychiatři tomu nerozumí, stejně jako psychologové nerozumí poruchám příjmu potravy a obezitologové obezitě, ale naštěstí se stačí stavit na Písmáku, přečíst si básničku a diskusi pod ní a hurá, všechno je jasné a svět je zachráněn. |
||
05.06.2023 21:48 | K dílu: hradiště | Lady de Winter |
Úžasná. S úžasnou pointou. Velký tip. :) |
||
03.06.2023 09:11 | K dílu: pořád věřím že budu ze studny tahat déšť | Lady de Winter |
Krásná báseň. Intenzivní. Provoněná senem a neklidem. |
||
25.05.2023 17:04 | K dílu: Lepší život | Lady de Winter |
Merde! Tím se všechno vysvětluje! |
||
25.05.2023 15:09 | K dílu: Lepší život | Lady de Winter |
Ještěže sem konečně vstoupil skutečný muž a charakter, aby nám pověděl, jak to je. Rozhodně se neomezuj ve svém lání, kazateli soucitu s neurastenickými ženami, jen houšť, visíme ti na rtech (a rozbouřená diskuse nám zvedá viditelnost na sítích, ale pst). |
||
25.05.2023 11:19 | K dílu: Absinth | Lady de Winter |
Děkuju, AlenoKar :) |
||
24.05.2023 16:00 | K dílu: Absinth | Lady de Winter |
Děkuju moc, Philogyny. Já tě taky moc ráda čtu. |
||
24.05.2023 09:02 | K dílu: freestyler | Lady de Winter |
"Technochasid" je parádní! |
||
23.05.2023 21:32 | K dílu: Lepší život | Lady de Winter |
Wow, to jsem to teda dostala, a hned pod třemi básněmi najednou! Není to málo, Antone Pavloviči? |
||
23.05.2023 10:05 | K dílu: Bruntál | Lady de Winter |
Přiznám se, že mě tam trošku rušily některé ty archaické výrazy a slovosled. Ale to nemění nic na tom, že je tam spousta krásných obrazů (vítr přešel po hladině louží jako Kristus) a vůbec je to celkově podařené. Tip! |
||
22.05.2023 21:33 | K dílu: Absinth | Lady de Winter |
Hvězda zvaná Pelyněk, ano. :) A Danny, to je krásná básnická reakce! Oběma díky. :) |
||
15.05.2023 18:03 | K dílu: Lux obscura | Lady de Winter |
Přátelé, děkuju všem za všechny tipy i komentáře! :) |
||
05.05.2023 11:06 | K dílu: Má Ithaka | Lady de Winter |
Krásná. Krásná. Šel mi zase jednou mraz po zádech. Děkuju za překrásně chmurný elegický zážitek. |
||
27.04.2023 10:27 | K dílu: Vlasy, vlasy se lesknou | Lady de Winter |
Děkuju za tip - ale ráda bych poznamenala, že stejně jako šaty nedělají člověka, nedělá ani webdesign poezii. Nemyslím, že je ve finále podstatné, jestli to píšeme na nový Písmák nebo to třeba čmáráme kusem ohořelé větve na skálu, pokud si to tam přečtou ti, kteří si to přečíst chtějí. |
||
26.04.2023 22:35 | K dílu: pouštní dlažba | Lady de Winter |
Fun fact: před pár týdny jsem se při jedné pěkné příležitosti opila s několika přírodovědci, hovor se stočil na poezii, vzpomněla jsem si na tebe a přečetla jim pár tvých básní. Děkujem za hezký večer. :D Opravdu, opravdu ráda tě čtu. :) |
||
26.04.2023 21:56 | K dílu: Vlasy, vlasy se lesknou | Lady de Winter |
Děkuju moc všem za komentáře, za tipy a Goře za výběr! Nějak tápu v tom novém webu, tak nevím, jak vám poslat avíza, ale snad dospějí ke každému z vás. :) |
||
07.03.2023 17:28 | K dílu: Pád Jericha | Lady de Winter |
Děkuju za tip a za komentář, Philogyny :) |
||
20.02.2023 12:06 | K dílu: Ptáci | Lady de Winter |
Uff, tak ta je silná! |
||
20.02.2023 12:00 | K dílu: exkurze / krajinou | Lady de Winter |
No. Tahle taky. Uff, zbořené dlažby kostelů, až mě zamrazilo. Hrozně se mi to líbí a jak tak čtu diskusi, má smysl to říct znova. |
||
20.02.2023 11:57 | K dílu: fáze vývoje krasové krajiny | Lady de Winter |
Miluju tyhle tvoje texty na hranici poetického a odborného textu. Miluju. Ultimátní tvůrčí svoboda překračující hranice žánru a říkající věci přesně tak, jak mají být v danou chvíli vysloveny. :) |
||
19.02.2023 18:36 | K dílu: Pád Jericha | Lady de Winter |
Děkuju vám všem za komentáře a za tipy. :) |
||
08.02.2023 17:00 | K dílu: Bublinky | Lady de Winter |
Hodně silná báseň. |
||
08.02.2023 16:55 | K dílu: Listopad | Lady de Winter |
"Rybí kostry nahých stromů" je nádherný obraz! Tip. :) |
||
08.02.2023 16:46 | K dílu: Můj kurz tvůrčího psaní (část IX.) - POSLEDNÍ ČÁST | Lady de Winter |
Teda já si nemůžu pomoct, ale fakt mě to bavilo. Když se na to tak zpětně dívám, akorát ale nemůžu říct proč. Ale bavilo. Nejspíš proto, že můj vnitřní literát, přesněji můj vnitřní prozaik, je asi taky alkoholik. A tím pádem vím, proč nejsem v poslední době schopná psát prózu: ze zdravotních důvodů mám utrum s chlastem. No chlast, no próza (ach, kde jsou ty doby, kdy jsem o dovolené střídala jeden večer láhev červeného, druhý večer psaní! Akorát mi to stejně nikdo nevydal, a to jsem se snažila. Pán promine, ale fuck this shit. Třeba ten román dám jednou na pokračování na Písmák). Sjedu to ještě zpětně a postupně otipuju. :) |
||
11.10.2022 12:07 | K dílu: deštníky s hromosvodem bouřky | Lady de Winter |
"Vítr uškubne podzimu ramenní epolety", to je nádherný obraz! Tip za překrásnou podzimní báseň plnou smutku |
||
04.10.2022 20:50 | K dílu: Co bylo nejlepší? Ten, co přijde. | Lady de Winter |
(A u titulu jsem měla mrazivou conan-doylovskou asociaci, znalci vědí. "Čí to bylo? Toho kdo odešel. Čí to bude? Toho, kdo přijde.") |
||
04.10.2022 20:48 | K dílu: Co bylo nejlepší? Ten, co přijde. | Lady de Winter |
Stávám se tvou ultimátní fanynkou, opravdu. To je úžasná báseň. |
||
26.09.2022 23:12 | K dílu: Lars Novák: můj dávný mulťák a jeho milostné verše | Lady de Winter |
Wow, taková past. Na lákadlo "pověz mi popravdě, co si o mě myslíš," jsem se naposledy chytla snad někdy v patnácti. Thanks but no thanks. Můžeš to klidně pokládat za vítězství v debatě, chceš-li. |
||
23.09.2022 19:54 | K dílu: Lars Novák: můj dávný mulťák a jeho milostné verše | Lady de Winter |
Jo - a zaplaťpámbů za to. :D Díky za tip! :) |
||
23.09.2022 19:46 | K dílu: Lars Novák: můj dávný mulťák a jeho milostné verše | Lady de Winter |
Alenokar, děkuju za tip i za komentář. A máš pravdu v tom posledním řádku, ani sebebarevnější alterego asi nakonec neskryje, kým člověk doopravdy je. :) |
||
23.09.2022 13:29 | K dílu: zápisky z teorie ostrovní biogeografie | Lady de Winter |
Úžasný text. Posílám srdečné pozdravy na přírodovědeckou fakultu a gratuluju k zápočtu: :) |
||
22.09.2022 14:50 | K dílu: DO NORY! . . . | Lady de Winter |
Super text, blacksabbath, moc mě to bavilo. :) |
||
20.09.2022 09:02 | K dílu: Lars Novák: můj dávný mulťák a jeho milostné verše | Lady de Winter |
Myslím, že skutečná odvaha by bylo zveřejnit to i s vysvětlivkou před deseti lety. Dnes je přeci jen jiná doba. |
||
19.09.2022 18:10 | K dílu: Věci pošetilé | Lady de Winter |
Moc se mi to líbilo! Jen tedy "do prstene" mě nepřesvědčilo, to se přiznám. Ale formu i atmosféru to má jinak krásnou. :) |
||
19.09.2022 17:49 | K dílu: Lars Novák: můj dávný mulťák a jeho milostné verše | Lady de Winter |
(ještě avi) |
||
19.09.2022 17:49 | K dílu: Lars Novák: můj dávný mulťák a jeho milostné verše | Lady de Winter |
Silene, to je komentář trefný a v mnohém pravdivý. Na druhou stranu prostě existuje nějaká hranice, za níž už je báseň bez předmluvy nesrozumitelná. Já se o tu hranici občas otloukám, rozhodně nejsem přítelkyně předběžného vysvětlování vlastních veršů, ale myslím, že tady je to potřeba. Dokonce si myslím, že ty básně bez vysvětlivky vůbec nedávají širšímu publiku smysl. Lze pak ale pochopitelně argumentovat tím, že se tedy publikovat nemají. A na to pak samozřejmě nelze nic říct. :) Goro, děkuju za komentář a souhlasím, formálně je to úplně něco jiného. Někam se to za těch deset let pohnulo - a asi jsem spokojená s tím, kam. Ale je to asi dáno i tím, že konkrétně tohle jsou intimní texty původně určené pro jednoho jediného čtenáře. Respektive čtenářku. Pro potenciálně širší publikum asi člověk vždycky píše jinak. (Mimochodem, gratuluju k vydané knize!) :) |
||
19.09.2022 15:56 | K dílu: Lars Novák: můj dávný mulťák a jeho milostné verše | Lady de Winter |
Zeanddrichi, dík za komentář. Jojo, tehdy jsem se snažila, aby se Lady s Larsem nikde nepotkali. Jedinou výjimkou byl případ, kdy Lars hlasoval proti Lady v tehdejší Povídce měsíce a pak napsal vzteklý příspěvek, jak jsou všechny ty texty (včetně jejího) emocionální a rozbředlé. Přišlo mi, že něco takového velmi sedí k jeho charakteru a velmi jsem se u toho bavila. :D Rem, když nad tím tak přemýšlím, některé moje současné básně možná napsal Lars. Genderfuck, například. Konečně, je to jeho téma. :) Ale Larsův hlavní odkaz je teda především schopnost ostře bouchnout v diskusi pěstí o stůl. Slušně vychovaná dáma sice takové věci dělá jen v nejkrajnější nouzi, ale i tak je to fakt dobré umět. :) Alegno, děkuju. :) |
||
19.09.2022 14:09 | K dílu: Motýl (povídka ze šuplíku Babu) | Lady de Winter |
Dívka-autorka bude jistě velmi mladá, nechť je jí tedy přáno literární zanícení i dvě desítky tipů, ale někdo musí napsat za všechny bojovníky proti bodyshamingu, že je to festival toxických stereotypů a recept na dokonalá, leč absolutně neúčinná řešení. Je-li pak dívka nestižená bolestí nenávisti k vlastnímu tělu, ani o nic vlastně nejde, jen o nezralé dílo naprosto nepochopivší skutečnou životní situaci obézní ženy středního věku. Což o to, mládí vždycky píše o věcech, kterým nerozumí, už proto, že ještě nerozumí tolika, tolika věcem. Ale má-li dívka sama nadváhu, zvlášť je-li to nadváha veliká, je ten text symptom a symptomům se netleská: k symptomům se tiše, soucitně mlčí. Přesto jsem se rozhodla nemlčet. Snad že jsem obézní žena středního věku. Formálně je to pěkné. Snad to poslouží jako zmírnění rány. |
||
28.08.2022 22:47 | K dílu: máš ráda scénický tanec___ | Lady de Winter |
Jako oddaná milovnice mužů- baletních tanečníků tleskám, ovšem přiznám se, že ty rody mě matou |
||
28.08.2022 22:42 | K dílu: Teorie stromů | Lady de Winter |
Díky :) |
||
27.08.2022 14:24 | K dílu: Na dně vzpomínek | Lady de Winter |
Luzz, díky za komentář, přesně tak. Nárokům na vydestilovanou "stručnost a odlehčenost" ostatně neodpovídá kdekdo. Živě si pamatuju, jak jsem četla poslední báseň Stanislava Dvorského, kterou napsal těsně před smrtí a která vyšla v Tvaru za obrovských ovací stávající creme de la creme české básnické scény. A jak jsem si říkala, že za tohle by ho na Písmáku vypískali, aniž by si to vůbec přečetli. Protože takhle dlouhá báseň - to prostě nejde! (Nehledě na to, že člověk mnohokrát píše tak, jak píše, protože nemůže jinak, ale to už je asi jiná pohádka.) |
||
24.08.2022 09:28 | K dílu: Plovárenský kairos | Lady de Winter |
Skvělý jako vždycky. Opravdu ráda tě čtu. |
||
17.08.2022 11:42 | K dílu: Na dně vzpomínek | Lady de Winter |
("rozezlený" kritik) |
||
17.08.2022 11:39 | K dílu: Na dně vzpomínek | Lady de Winter |
Boží, mám z tohohle komentáře radost. Příliš mnoho pozitivní zpětné vazby bez kritiky vždycky naznačuje nebezpečí, že člověk napsal kýč. Ale jakmile se objeví rozuzlení kritik, který má kvůli té básni problém dýchat volně, je to dobré znamení. Rozhodně se nehodlám řídit něčími dobově podmíněnými představami, jak "má" vypadat správná poezie, a crossover s prózu, kterého se dopuštím záměrně, často a ráda, nepovažuju za "chybu", ale za zásadní rys toho, jak moje poezie vypadá. Svobodně mi to ale nakydej na hlavu kdykoli. Komentáře zvyšují čtenost a moje ego to unese. Doba, kdy jsem se chtěla zalíbit všem, dávno minula. |
||
17.08.2022 11:33 | K dílu: Hořký sonet atletický | Lady de Winter |
U imperiálních hegemonů se tomu říká národní hrdost nebo patriotismus a bere se to pozitivně. Zatímco u malých nebo poražených národů se témuž říká nacionalismus a povinně se nad tím ušklebuje. Báseň oslovila, pěkný postřeh. :) |
||
17.08.2022 11:04 | K dílu: Na dně vzpomínek | Lady de Winter |
Goro, to mě nenapadlo, ale máš pravdu. Nechám si to projít hlavou, jestli by tomu začátku neprospělo pár úprav. Každopádně tobě i K3 děkuju za tip I za komentář. :) |
||
16.08.2022 15:50 | K dílu: Lepší život | Lady de Winter |
Zrovna jsem psala pod jinou báseň, že pro autora podle mě neexistuje větší čest, než když někdo jeho texty čte opakovaně a vrací s k nim. I kdyby tím vlastně odhaloval i slabiny toho textu. Děkuju za komentář. :) |
||
16.08.2022 15:47 | K dílu: Na dně vzpomínek | Lady de Winter |
Přijde mi úžasné, ze se k tomu textu opakovaně vracíš. Pro autora podle mě neexistuje větší čest, než když někdo čte jeho text opakovaně. :) |
||
15.08.2022 17:44 | K dílu: Na dně vzpomínek | Lady de Winter |
Děkuju za tip a ta komentář, Janino! Jo, taky ten konec chápu jako pozitivní, Helena má pořád ještě šanci :) |
||
13.08.2022 15:20 | K dílu: Na dně vzpomínek | Lady de Winter |
Annnie, nedotkla ses mě. Děkuju za tip i za komentář. :) |
||
13.08.2022 10:17 | K dílu: Na dně vzpomínek | Lady de Winter |
Štírko, Rem, Philogyny, díky za tipy a reflexi a za šanci vidět svou báseň Vašima očima. Rem, jasně, je to podobné Lepšímu životu, ta nálada, s níž jsem ho psala, zjevně ještě nevyvětrala. :) |
||
12.08.2022 15:00 | K dílu: Na dně vzpomínek | Lady de Winter |
A ještě jednou v reakci na komentář v poště: děkuju Alegno za reflexi, zrevidovala jsem tu interpunkci, opravdu to chtělo. :) |
||
12.08.2022 12:50 | K dílu: Vzhůru dolů | Lady de Winter |
Už jsem na to koukala v těch komentářích pod původní básní. Super žes to dal jako samostatné dílo, tohle se HODNĚ povedlo, tip :) |
||
12.08.2022 12:06 | K dílu: Jak se voda vaří, žáby se smějí šílenější | Lady de Winter |
Tohle se mnou hodně zarezonovalo. |
||
10.08.2022 19:08 | K dílu: bdění je ztráta čichu | Lady de Winter |
Mám ráda, když poezii nerozumím. Má to v sobě něco z úžasu zvířete před složitou lidskou řečí, jako bych vnímala ostře emoce, ale byla těsně mimo jejich skutečný význam. Mohla bych tu báseň pitvat a dosáhnout konstrukce exaktního významu, ale u poezie na rozdíl od odborného textu je nádherné, že to dělat nemusím. Je rozumět a rozumět: tvým básním rozumím a nerozumím. A obojí ráda. Už dlouho si myslím, že jsi nejlepší z básníků na Písmáku. Co ty děláš se slovy, tu nikdo jiný neumí. Tip jsem dala už dříve po prvním přečtení. :) |
||
05.08.2022 14:07 | K dílu: Andělský úsměv | Lady de Winter |
Taky jsem dostala avízo a to je prima příležitost se pohádat. Tohle je možná ryzí estetika (a proč ne), ale ve většině ostatních básní ty emoce vidím. Někdy hořkost a stesk po zmizelém světě, někdy okouzlení drobnými detaily krajiny nebo města - a dost často, jak jsem ostatně psala nedávno pod jinou báseň, hluboce chmurný záhrobní mráz, ze kterého stydne krev. Popravdě se až divím, že to někomu mohlo uniknout. Jinak andělé samozřejmě antropomorfní nejsou a nerozhodovalo o tom zdaleka jen výtvarné umění, ale především církevní tradice a její interpretace náboženských prožitků svatých a světic. A katolicismus byl v tomhle možná benevolentní, ale skoro všechny ostatní křesťanské tradice (a nejen křesťanské, dokonce i judaismus a islám) braly setsakramensky vážně přikázání nezobrazit si Boha zpodobením ničeho (byť by jen skrze vlny ikonoklastických hnutí). Protože Boha ani anděly ani lidskými prostředky zpodobit nelze a veškeré snahy o to jsou jen vzdálené aproximace. To jen tak na okraj této učené debaty. |
||
02.08.2022 10:38 | K dílu: Jádro ořechu | Lady de Winter |
Díky za tip a za reakci. Nojo, probudit se zítra - ideálně jako někdo úplně jiný. |
||
02.08.2022 10:35 | K dílu: Lepší život | Lady de Winter |
Díky Vám oběma za tipy a za komentáře! :) |
||
01.08.2022 16:35 | K dílu: Lepší život | Lady de Winter |
Lepší než život, to mi asociuje takový ten díl Červeného trpaslíka, co skončil úplně příšerně :D |
||
01.08.2022 10:23 | K dílu: Krajina ve vichřici | Lady de Winter |
V poslední době se v tvých básních objevují takové nenápadné malé motivy smrti, které mi přijdou ale velmi silné, vane z nich intenzivní záhrobní mráz. Víc než Skácela mi to někdy připomíná Jana Čepa, nevím proč, nesáhla jsem po jeho textech dvacet let a pamatuju si je jen matně. |
||
29.07.2022 20:28 | K dílu: Lepší život | Lady de Winter |
Děkuju Vám všem za komentáře i za tipy, mám velkou radost, že se báseň líbí. :) |
||
24.07.2022 21:24 | K dílu: Palicí přes prsty | Lady de Winter |
Uff, tak to je síla! Tip. |
||
23.07.2022 20:55 | K dílu: Vlkodlak | Lady de Winter |
Děkuju za interpretaci. :) |
||
23.07.2022 17:53 | K dílu: Vlkodlak | Lady de Winter |
Philogyny, voyeursky bych si přála vědět, co ti jde hlavou - ale člověk má samozřejmě respektovat soukromí ostatních. Sluko, jasně, je to moje totální osobní postapo. A nevím, co jsem blbla s těmi velkými písmeny, normálně to nedělám - ale sem šla úplně automaticky. Nechám je tam, když si to ten text přál. Děkuju za komentáře a za tipy tomu, kdo tipoval. :) |
||
23.07.2022 17:45 | K dílu: Jádro ořechu | Lady de Winter |
To je pravda. Ale jak píšeš - možná to právě není tím zaměstnáním. Co když mám prostě krizi středního věku, žáno. Děkuju za tip a za komentář, každopádně. :) |
||
22.07.2022 22:15 | K dílu: Jádro ořechu | Lady de Winter |
Děkuju všem za tipy i za komentáře :) |
||
22.07.2022 21:44 | K dílu: Vlkodlak | Lady de Winter |
Děkuju Vám všem za komentáře a za tipy. U takhle silně osobní básně se člověk vždycky asi trochu bojí reakce. :) |
||
18.07.2022 12:49 | K dílu: Na konci září | Lady de Winter |
No to je nádhera. Zas mě jednou při čtení fyzicky mrazilo. :) |
||
08.07.2022 09:46 | K dílu: Jádro ořechu | Lady de Winter |
Akorátže já dělám specifickou profesi, kde dát výpověď prakticky znamená nejen přijít o místo, ale opustit celé svoje zaměření a jít dělat úplně něco jiného. A na pětadevadesát procent se nemoct vrátit. Takže. |
||
13.06.2022 19:18 | K dílu: jenom rozváží bahno po našich zastávkách | Lady de Winter |
Tak ta je ostrá. A nádherně graduje. Tip. :) |
||
09.06.2022 19:46 | K dílu: Laokoón | Lady de Winter |
Děkuju moc za poznámku! Opraveno. |
||
03.06.2022 20:01 | K dílu: Pachatel | Lady de Winter |
Dík za tip pro tuhle starší sebeironickou věcičku, AlenoKar :) |
||
03.06.2022 11:44 | K dílu: Hexagram 48: Studna | Lady de Winter |
Ten Králův překlad (a výklad) je ovšem geniální a pekelně mě mrzí, že ho nemám. :) Děkuju za komentář! |
||
02.06.2022 14:14 | K dílu: Podzim s Jeseninem | Lady de Winter |
Chmurné zpěvy mistryně vázaného verše se nesou mlžnou krajinou - a čtenářům jde zase jednou mráz po zádech. Tip. |
||
31.05.2022 19:54 | K dílu: Hexagram 48: Studna | Lady de Winter |
Annnie: "nejlepší tajemství jsou tam, kde je nehledáme" - to zní krásně a doufám, že máš pravdu. Ve finále je to ostatně báseň o mé osobní babylonské věži a takové věci prostě nedopadávají dobře. To víme. Třeba to ale půjde jinudy. Když ne do výšin, tak holt dolů do temnot. Děkuju vám oběma za komentáře i za tipy :) |
||
31.05.2022 09:47 | K dílu: Matylda | Lady de Winter |
No to je nádhera. A skutečně to je dojemné, pohnulo to se mnou. Jestli je to pravda (a že nic proti básnické licenci), je to krásná pravda. Tip a stírám slzu. :) |
||
25.05.2022 20:59 | K dílu: Dědova mísa | Lady de Winter |
Tak ta je teda parádní! /* |
||
24.05.2022 21:56 | K dílu: Angličanova řeka | Lady de Winter |
Pojďme si to říct šetrně a bez podrobností: NEJSEM hodně mladá. :) |
||
24.05.2022 21:26 | K dílu: Angličanova řeka | Lady de Winter |
Něco podobného jsem zažila na můstku vysoko mezi věžemi katedrály Sagrada Familia v Barceloně. Do té doby jsem netušila, že se bojím výšek. Absolutně šílený zážitek. |
||
23.05.2022 11:26 | K dílu: Zlatá ratolest | Lady de Winter |
Děkuju, ale zrovna za tohle si zásluhy přičítat nemůžu, ta "monumentální pasáž" (víceméně to, co je kurzívou) je tentokrát opravdu vysoce intertextuální. Biblické asociace jsou předpokládám čitelné, ale je tam smíchaných víc starých textů o stvoření, některé relativně věrně, některé jsou spíš kreativně parafrázované. Tip už ale vzít zpátky nemůžeš, tak já si ho odmyslím. :) |
||
23.05.2022 10:36 | K dílu: Zlatá ratolest | Lady de Winter |
A díky za tipy i všem ostatním. :) |
||
23.05.2022 10:33 | K dílu: Zlatá ratolest | Lady de Winter |
Říkala jsem si, jestli někdo vybere ten druhý plán. :) A je toho tam víc. Díky za tip. |
||
23.05.2022 10:06 | K dílu: Myslíte si o? | Lady de Winter |
Důležitá to diskuse na staletími prověřené téma, bohatě probádané mnoha význačnými filosofy lidských dějin. Například zde: https://www.youtube.com/watch?v=MfUGPsssytQ |
||
23.05.2022 09:52 | K dílu: dračí krev (sága) | Lady de Winter |
Dohledala jsem si i původní verzi. Taky si myslím, že tahle je lepší. Krásná báseň s krásným názvem. A popisuje něco, co důvěrně znám. :) |
||
23.05.2022 09:34 | K dílu: Smradlavý kohout | Lady de Winter |
(avi) |
||
23.05.2022 09:34 | K dílu: Smradlavý kohout | Lady de Winter |
Moment, tou pointou jsem nemyslela nějakou omšelou moudrost. Ale přijde mi, že to zásadní a úderné padne v první třetině textu a nic dalšího podstatného nenásleduje. Možná tak její pohled do zrcadla. A všichni navíc víme, že Biskup pointy umí - Biskup pointy VELMI umí. |
||
23.05.2022 09:22 | K dílu: Smradlavý kohout | Lady de Winter |
Nevím, jestli jsem velká umělkyně, ale k lopatě mám popravdě zatraceně blízko. All hail the lopaty! A sem by se jedna hodila. :) |
||
23.05.2022 09:21 | K dílu: Hlavy a slzy | Lady de Winter |
Krásná báseň. :) Jako mladá holka jsem pár sezón prováděla turisty po Praze a ani povrchní odpolední bzukot nedokázal úplně přehlušit ten pocit, který se člověka zmocní, když se zadívá na ty kříže na dlažbě. |
||
23.05.2022 09:16 | K dílu: Smradlavý kohout | Lady de Winter |
Popravdě, citelně mi chybí nějaká pointa. |
||
21.05.2022 21:43 | K dílu: vybrané kapitoly z fluviální geomorfologie | Lady de Winter |
Zas jednou báseň, která je sice pěkná, ale nejlepší je stejně název. Jsem stará úchylačka, líbil by se mi ne na titulce, ale někde uvnitř textu, pěkně nemilosrdně. Ale kdo jsem já, abych říkala ostatním, jak mají psát. Tip. Hlavně teda za název, ale za báseň taky. :) |
||
21.05.2022 21:10 | K dílu: V zemi ptačího ducha | Lady de Winter |
Hmm, díky za komentář, zamyslím se nad tím |
||
19.05.2022 20:54 | K dílu: Písek v hodinách | Lady de Winter |
Pomohlo by tříslabičné slovo místo "obdélníky". Spojka "a" na začátku není problém, nemusí být přízvučná, ale ty obdélníky jsou o slabiku delší. Určitě by to šlo nějak vyřešit, aby se zachoval význam a opravil rytmus. Konečně Alenakar je mistryně formy. |
||
19.05.2022 10:59 | K dílu: Písek v hodinách | Lady de Winter |
Poslední nová věc bylo podle mě objevení ohně v starším paleolitu. Od té doby už jen kreativně přitesáváme stále sofistikovanější pazourky a i naše skalní malby jsou víceméně stále stejné. Ale to nemusí vadit, žáno. Hlavně ne tobě, jelikož honba za novostí a originalitou je beztak (post)moderní úlet. A ty jako klasická básnířka můžeš klidně bez výčitek upřednostňovat estetiku jako se to dělalo v klasické Evropské kultuře po staletí. :) |