Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOtázka
Výběr: hai_mal, , empathetic_embryo, , Print
24. 11. 2005
26
0
7377
Autor
pozorovatel
„mě jenom zajímalo
až po smrti budeš držet vzpomínky
jestli stále budu krásná
nebo zavřeš dlaň"
pozorovatel
20. 03. 2006
tohle je křesťanská břečka, pozorovateli. Ta dlaň říká více než ten text (bohužel). K fotce: líbí se mi vrásčitost té dlaně, je skoro tak vrásčitá jako ta moje. Ale já jsem o dost mladší než majitel té dlaně :o) No, vlastně jsi tomu majiteli tu dlaň usekl - tim textem. Nebo je možná na "hodnocení" dílek už pozdě, nevim, nechytla mě :o)
0,3 tipu :o)
pozorovatel
24. 12. 2005
nečetla jsem kritiky, takže ve vzduchu visí otazník...
nejdřív byl obrázek nebo dílko? /znáš to - vejce nebo slepice?:)/
pokud dílko, klobouk dolů k nalezenému obrázku,
pokud obrázek, klobouk nahoru k těm čtyřem řádkám..
pozorovatel
04. 12. 2005malej_blazen
01. 12. 2005
Tím bych si tak jistý nebyl...určitě trochu přidal, ale zas tak moc ne :o)
pozorovatel
30. 11. 2005pozorovatel
29. 11. 2005
Jo jo, Saudek to je borec... tudle se mi o něm zdálo.... no, fotku bohužel nevidím, možná je chyba na mém přijímači... jinak poetka líbí, pěkná myšlenka... ale čekala bych víc... i když v ní cítím tu jednoduchost a lehkost... možná by mi pomohl k té atmosféře právě i ta fotka....
pozorovatel
28. 11. 2005pozorovatel
28. 11. 2005
tak musím uznat, že fotka dělá skoro polovinu básně... s ní se to líp chápe, líp kreslí, vnímá... (už mi to jde :o).... a opravdu - je pěkná....
a já dostanu jeho Best of Saudek.... vod ježíška... :o)
pozorovatel
28. 11. 2005
hm, to ale nikdy není ono, víš? přece když něco můžeš držet v ruce, je to mnohem lepší než na to jenom koukat :o)
no asi to nejni ta veliká, ta obrovská myslim - za 2500, ale tu menší, je to taky best of..... stojí jen 500 a jsou v ní jenom samé fotografie, žádný údaje, což mě trochu mrzí.... jinak bych ji třeba vzala sebou na sraz někdy...
pozorovatel
28. 11. 2005pozorovatel
27. 11. 2005pozorovatel
27. 11. 2005pozorovatel
27. 11. 2005pozorovatel
27. 11. 2005pozorovatel
27. 11. 2005pozorovatel
27. 11. 2005pozorovatel
27. 11. 2005pozorovatel
27. 11. 2005pozorovatel
27. 11. 2005pozorovatel
27. 11. 2005pozorovatel
27. 11. 2005pozorovatel
27. 11. 2005empathetic_embryo
25. 11. 2005pozorovatel
25. 11. 2005
kdyz nekdo ma nekoho opravdu rad....kdyz nekdo s nekym v lasce zije po leta....jeden pro druheho jsou nekrasnejsimi lidmi na svete....protoze krasa je ucelena, nejde jen o krasu tela, ale i duse, myslenek, krasu casu ztravenym spolecne, krasu celeho naseho byti.....a pokud to jednou nalezneme....neptame se takoveho otazky, protoze na ne davno zname odpoved...:-)
Jednou vetu, dobry napad foto+ poezie, ale ta poezie tu vysla slabe, tak na prazdno...
pozorovatel
25. 11. 2005
nepisu...:-)...promin, proste jsem chtela rict, ze to z ni hezky,
ale je to takove placnuti do prazdna.....protoze mame-li nekoho opravu radi....vzdycky bude pro nas krasny...navic krasny ani neni to slovo, protoze v tom smyslu slova je to lidem i ukradeny.......nezavirame dlan za lidmi, ktere jsme milovali....oni jsou porad s nami...i kdyz je nemuzeme uz obejmout a citit teplo jejich tela....v myslenkach jsou s nami porad...:-)
be z té fotky a vědomosti o ní se z takové minibásně rozhodně nedá vyluštit o co v ní jde, a já rozhodně nemám rád básně u kterých se musí hádat jen proto že autor neumí indukovat do básně celou myšlenku sdělení a vypomáhá si berličkou - obrázkem (což se běžně dělá s názvama)
kouzelná_květinka
25. 11. 2005pozorovatel
25. 11. 2005pozorovatel
25. 11. 2005pozorovatel
25. 11. 2005pozorovatel
25. 11. 2005pozorovatel
25. 11. 2005Gibby_Haines
25. 11. 2005pozorovatel
25. 11. 2005
Tak jo, chytráci. Důležitý je, že nutí k zamyšlení. Neni úplně dokonalá, protože mě v první chvíli napadlo - až po smrti budeš držet vzpomínky - jak můžu po svý vlastní smrti držet vzpomínky? Ale jedná se asi o její smrt. Nicméně fotku jsem ignoroval. Nemá smysl spojovat poesii a fotky víc než jako inspiraci. Neni dokonalá, ale je svým způsobem hluboká a mnohomluvná, protože - pro Andulku - láska, ( to neni, jak říkáš, když se máme rádi:) to se měli rychlý šípy taky) láska je neustálá pochybnost. O lásce se přece musíme vzájemně přesvědčovat každý den a po smrti ještě víc. Andulko! Nemá smysl se se mnou hádat, můžeš jenom souhlasit.
Kikine, dobrá práce. Na výstavu asi teda zajdu. A možná by si to Saudek měl přečíst.
pozorovatel
25. 11. 2005
StvN - nemuzu s tebou souhlasit....:-) nemyslim si, ze laska je neustala pochybnost.....mozna, kdyz je ti kolem dvaceti...:-)
Laska, ta laska, ktera prezila roky, desetileti....tam uz nejsou zadne pochyby....
". O lásce se přece musíme vzájemně přesvědčovat každý den a po smrti ještě víc"...-> naopak....o lasce nemusis presvedcovat vubec.....vidis ji denne v ocich toho druheho, v reci a gestech toho druheho......A kdyz jeden pak odejde.....ten druhy ho pak citi kolem sebe....a je s nim v myslenkach.....
Matka taky nemusi presvedcovat sve dite, ze ho miluje....:-) Potkat v zivote partnera, kdy jeden dela druheho stastnym, kdy va jsou jeden......je dar....a ja vam ho preju vsem...:-)
pozorovatel
25. 11. 2005pozorovatel
25. 11. 2005tři_černí_mravenci
25. 11. 2005pozorovatel
25. 11. 2005
Moc krásné čtyři řádky. - A že nic nového pod sluncem? Skutečný člověk není pořád jiný, ten je jednou daný a moc s tím nenadělá.
nádhera.....až mě z toho mrazí (i bez té fotky je ta miniatura krásná)
T+V
to je ženská na tom obrázku? já myslel, že někdo z Beatles nebo tak něco*
aby nedošlo k mýlce, já nikdy nehodnotím fotku, protože velmi umocňuje celé dílo, naopak si to vždycky na monitoru posunu tak aby mě ta fotka neovlivňovala :-) - a když je fotka mnohem lepší než báseň pod ní pak je to smutné...
V tomto případě je ta miniatura podle mne krásná svou hloubkou
Augustin_Šípek
24. 11. 2005Zlý_wětry_vod_řeky
24. 11. 2005pozorovatel
24. 11. 2005
Saudek ? - hm... v tom případě je ta fotka ještě výmluvnější
(stařecká ruka drží v dlani /už jen zvolna na řetízku/ své mládí, vzpomínky na dávné časy, všechna přání a touhy...smutno z toho přímo čiší.......)
pozorovatel
24. 11. 2005pozorovatel
24. 11. 2005
co na to rict? snad jen, ze zalezi na kazdem z nas jestli budem krasni nebo zavreni v dlani.
Satori Prelet nad kakaccim hnizdem miluju :) a je mu fakt dost podobnej
Já Saudka znám :-)
bez tý fotky je to bezesmyslu, s tou fotkou je to krávina když je tam chlap