Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setrojhaiku
Výběr: Print, Naso, Carodej, Cavalera, Albireo, srha, Nicollette
04. 07. 2002
66
0
7194
Autor
Pepo
cezpoľná
iskra preskočí
z kameňa na kameň a
tme za pätami
zmyselná
stromy prídu o
teplo ak zmalátnejú
v oblapení lián
labutia
mesiac tam hore
nie je preto aby sa
leskla hladina
0200789032
23. 05. 2005
pri opetovne navsteve me treti haiku - labuti - naprosto uchvatila. TIP jak hrom
skoro by som to pokladal za enjake nadcasove vyroky.
ma to silnu poeticku atmosferu..ale co tu budem pisat.. vacsina bola uz povedana.. len dodam ze klobuk dole
T
vrchol... ? Svým způsobem ano
tam jsi se otočil a vydal jiným směrem
:-)
*
japhy: Avi patrí všetkým, čo sa tu zastavili. Práve preto, že VŠETCI sa stretli tu. Ako som napísal, som rád, že sa tu zastavili, iba ma to núti zamyslieť sa. Toto dielko je permanentne navštevované, povedal by som, že náhodou. A v poslednom roku preto, lebo je už toľkokrát tipované, asi to púta pozornosť, na úkor ostatných diel. A to je škoda.
Veľmi ma teší, koľko ľudí sa tu zastavilo. Všetkým som za to povďačný. Ale je trochu zvláštne, že tu a práve tu. Akoby som práve tu dosiahol vrchol...
Minim_Sladkyj
27. 06. 2004hrdzava_dzejn
10. 04. 2004hrdzava_dzejn
10. 04. 2004
sú nádherné, všetky tri... voľba názvu a obrázok ukrytý v tých pár slovách... a nielen on...
Morbid_Pimple
13. 05. 2003
tak o tohle jsem přišla díky dovolené :-)
nádhera.....zvláště ta třetí..******
Miroslawek
17. 12. 2002Litochowitz
15. 08. 2002
Moc krasne. Mne se zdaji lepsi prvni dve, cezpoľna diky jiskre a druha kvuli vnimavosti k prirode, ta treti mi prijde zrcadlovym odrazom zenovych poucek o hledeni na obraz mesice ve vode a take mi neprijde smutna, proste jen ma atmosferu ... mozna se mylim. Za prvni dve tip.
neni co dodat...řečeno bylo již moc...trochu ticha...snad jen...tip
a...do klubu...!!!
hlavně za poslední...což ale neznamená, že první dvě jsou slabá....atmosféry na kila.... *
Jednoznačne Cezpoľná. Vidím v nej dvoch ľudí, ktorí sa navzájom obohacujú a "zapálenie pre vec" sa prenáša z jedného na druhého. Tme za pätami idú v slabom osvietení, tým silnejšom, že je to ich viera.
Zmyselná- ak sa príliš oddáme materiálenmu svetu alebo lepšie povedané svetu okolo nás, ak len pozeráme a nerozmýšľame, zostanú len odtikávajúce mechanizmy.
Labutia- o hľadaní zmyslu, že sa často mýlime. Alebo, že sme sa už pomýlili. ochybnosť. Alebo, lepšie povedané: Niektorí to vidia jasnejšie, ako my. (alebo autor sám to vidí inak/lepŠie ako my). :)
A celé trojhaiku sprevádza ústredný motív "zmyslu", hľadania a čakania, toho, o čom sme si tak často písavali.
- ale to je len môj pohľa, to je to, čo v básniach nachádzam ja. Mohol si to myslieť úplne inak...
deni
Všechny se mi líbí. Mne chytla první a poslední - pro skrytý význam, který mne oslovil! Blahopřeji. TIP
davno som si tak v pohode neprezil takuto POEZIU..
nemam co povedat len ticho mlcim pri tej hladine a prechadzam sa po odvratenej strane mesiaca.
T*
haiku haikovské - prírodno-ľudské - vysokopoetické! Navrhnem správcovi haikuovvského klubu na zaradenie týchto haikuperiel do jeho klubu.
V našom klube v kategórii haiku to chýbať nemôže!
A mohol si ich poslať aj jednu po jednej (to by si však rýchlo vyčerpal mesačný kredit básní...)
tipovýber
Sýkorka:Vďaka, sestrička. Ten pocit je u mňa asi naozaj veľmi dôležitý. A pocit neistoty aj v tomto tvrdení. ... :o)
Ešte k tomu...: No, ja si ani neviem predstaviť objektívnu tvorbu. V každom diele je prítomný autor. Nemalo by sa to bagatelizovať. Na druhej strany autor sa musí vedieť odosobniť. Isto - iba do určitej miery. Poézia je všade, umenie je predostrieť ju nevidiacim (t.j. aj sebe).
tanganika; _iris - vďaka; Printíku 2-krát vďaka
Naso: :o) Ď. Ten klub som práve dnes oslovil (ak myslíme obaja ten istý), rád tam prispejem.Haikuperly - och! ! !
Pen: .....
:o)
......
(čítaj medzi riadkami)
Vsetky sa mi pacia, ale pri poslednej som zostala stat s otvorenymi ustami.....t******
...Krásné velké obrázky schované v malých krabičkách:o)
Děkuji za zážitek:)
Můj upřímný t*
Braček, labutia je najsilnejšia. Vieš to výborne. Skryť silné pocity do pár riadkov. Pepo, keby sa tá báseň nevolala "labutia", nikdy by nemohla mať takú atmosféru. Aj keď si labute do básne neschoval, tým názvom tam sú a vytvárajú ten neuveriteľný kontrast. Ostala som úplne obarená. Celkom zotieraš význam estetičnosti a pritom sú to tak krásne riadky!!!
Inak, mám pocit, že keby si tomu pocitu uveril, nikdy o ňom nenapíšeš. Mýlim sa?
Vlastne som Ti chcela napísať, že labutia sa v tomto trojhaiku javí ako najlepšia preto, že je najkonkrétnejšia. Každého "položí", pretože je tak jednoduchá a fakt pravdivá, úderná a na zmysly útočiaca... Na idealizmus útočiaca... A tie ostatné dve mi pripadajú tradičnejšie - majú v sebe viac reflexívnosti a viac prírodnej lyriky /sú celkom tradičné v zmysle haiku/. Zmyselná mi asi utkvie najviac - viem si to celkom predstaviť a obdivujem, že si takéto slová dokázal nájsť v tak jednoduchom obrázku. V tom spočíva to čaro. Ako sa dívaš na veci a ako ich vidíš iné.
Ďakujem za avízko :o))
Ešte k Labutej: A opäť taká smutná. Nedávno som bola na vyhodnotení Literárnych Topoľčian. Vyhodnocoval ich spisovateľ Jozef Závarský. A ten povedal, že vśetky básne, ktoré prišli v kateórii "dospelí", boli poznačené životnou skúsenosťou a smútkom. Takže na tvojom postrehu čosi bude...
*
ziadne slovo tam nie je navyse, skvele vystihnute a napisane!!!
rozhodne t*