Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Probuzení ze sna... aneb rozhovor s ďáblem...

Výběr: vesuvanka, dream, Print, dapler
12. 02. 2005
36
0
10238
Autor
synáček

 Proč jsme tady?“

Protože tady jsem slavil jeden z největších triumfů… rád se chlubím...“

Co to je …?“

Možná jsi chtěl říct… co to (ještě do včerejšího večera)... bylo…?“

No dobře… co to bylo?“

Drážďany, příteli… a taky únor... jenže 1945!“

No a co… byla přece válka…“

Pche…! Jaká válka? Bylo prakticky po ní…! A pak - tohle přece vůbec nebylo město na bojišti… Bylo hluboko v zázemí… desetitisíce (pouze jen) civilistů…… starci… ženy… děti… ale i mnoho uprchlíků... Nádherný obraz zkázy... věř mi! A všechno úplně zbytečně… jen emoce… šílenství… zaslepená pomsta… nenávist… radost z pouhého ničení… pekelný noční ohňostroj… a všechno jen kvůli mému našeptání…“

Nezůstal tu kámen na kameni… nějaký důvod pro to jistě být musel …“

Nebyl, příteli… už šedesát let se hledá ospravedlnění... Mar-ně…!“

To mi chceš vážně namluvit, že tohle spáleniště vzniklo jen pro tvoje potěšení…?“

No, samozřejmě…! Příteli! Hotové peklo a přímo tady na zemi…! Nedá se na to nikdy zapomenout! Masová vražda…! Buď byli rozsekáni na kusy… nebo shořeli na padrť… nebo se udusili pod tím vším ve sklepech… Ta pekelná výheň zápalných bomb dosahovala žáru dvanácti set stupňů Celsia… takže v ulicích tehdy hořela i dlažba… a v krytech matky prořezávaly (hrůzou šíleným ) dětem zápěstí… aby mohly umírat rychleji a s menším utrpením…“

Ty hnusná zrůdo…! Ty kreaturo... ty zatracenej hajzle…!

Kde jsi…? Slyšíš mě…? Tak kam si zmizel…? Ty zbabělej  parchante… Ty... ... ... T... ... ... ... ... T... ... ... T... ... ...


Gil_de_Rais
11. 11. 2005
Dát tip
pise tady nekdo o tech nicotnych strepech jako Tokio 1945 mozna jeste vetsi zkaza nez Drazdany. 800.000 civilnich obeti behem druhe svetove valky v Evrope za nez nesou vinu spojenci tzv humanitarni bombardovani dle slov jisteho valecneho zlocince sira Churchilla komu rika neco tzv viktoriansky holocaust za poslednich tricet let devatenacteho stoleti Britove zabili dle svych odhadu 30 az 60 milionu lidi v Indii Brazilii a Keni kdo se zastane obeti podvizivenych blahobytem?

angelik
24. 10. 2005
Dát tip
dlouho jsem nic tady necetla. opet.a tenhle navrat je vic nez tisnivy, ale s hlubokou poklonou...*

inblue
30. 05. 2005
Dát tip
Tiše...

Bibis
27. 04. 2005
Dát tip
velmi působivé *

Hessulim
25. 03. 2005
Dát tip
Děkuji VÁM -TIP

Nechapu jak se muzete plest do politiky timhle naprosto amaterskym zpusobem a pritom si rikat "basnik", nehlede na tu skupinu vasich prisluhovacu, jejichz stejne amatersky nazory nadsene podepisujete... Priznam se ze kdyz sem si precetl tohle, podival jsem se i na dalsi vase "dila" a vite, zkuste si dat pozor na to co rikate, protoze vase "zamysleni" (opravdu jste u toho myslel?) o drogach, nebo terorismu je stejne ucelove a levne pseudoumelecke zobrazeni vasi vymyslene skutecnosti... Tak bych si dovolil to zakoncit takovou mozna o trochu min pseudoumeleckou hlaskou, ktere se mozna chytnete, neni nahodou nejhorsim "dablem" lidska omezenost a touha po sebeprosazeni za kazdou cenu?

synáček
19. 03. 2005
Dát tip
Třeba i za cenu čistě pro tento účel vytvořeného alternicku...? Tak jsi to myslel(a)...?

No priznam se to vase dilo me tak vyvedlo z rovnovahy ze jsem se dokonce uchylil i k tomu ze jsem si tu musel zalozit prezdivku... A co vic, dokonce jsem se sem vratil, protoze me vazne zajimalo proc jste to udelal a ceho jste tim chtel dosahnout... Zkusim se vratit jeste jednou a doufam ze tu nenajdu jenom dalsi utek od tematu...

andromeda
14. 03. 2005
Dát tip
jde mi mráz po zádech, já jsem válku nezažila , ale musela to být hrůza...ale myslím, že za to žádný ďábel nemůže, jen my, zase my, lidé....prý inteligentní rasa na této planetě..TIP

Witch
02. 03. 2005
Dát tip
víte že jednou v mlze si letadla spletli drážďany s jinym městem, protože mělo podobný domy (aspoň jak se to dá vidět z nebe) a podobnou stužku řeky... a shodily na něj - omylem - bomby? byla to praha... ...

do prdele... ...

nepochopitelny sobecky hajzli - lidi - sviňe!!!!! Je tost drsne napsane! tip

synáček
20. 02. 2005
Dát tip
Eilil: Ano... o tom to přesně je... o bezmoci... (tak málo toho dokážeme udělat... a přitom je všude tolik bolesti a tolik utrpení...) Moc Ti děkuji... Ioannes: Díky, Honzíku... ano bylo to strašně zbytečné a příšerně kruté... bylo to dílo démona pomsty... maya: Obávám se, že mír pro všechny je skutečně utopie... Děkuji Ti, žes tu byla... dapler: Díky... za obojí... Candy: Ano... musíme se o to (alespoň tam, kde to ovlivnit můžeme...) všemožně snažit... Děkuji... Hele: Bojím se... že máš pravdu... Jsme dokonalejší v zabíjení a o mnoho racionálnější v rozhodování... Díky za názor...

Bezinka
20. 02. 2005
Dát tip
....jeden z neskutečného množství příběhů zla a utrpení, které působí lidé lidem.... historie jimi přetéká.... ta současná i vzdálená.... jo, kdyby za to mohl ďábel.... ale často jsou strůjci lidé na pohled mírní a milující své vlastní rodiny.... a potom : cíle, které jsou hlásány do éteru a skutečné záměry jsou vždy velice rozdílné.... kdysi i nyní....

dapler
19. 02. 2005
Dát tip
Ano....silné Memento mori. t/v

Candy
19. 02. 2005
Dát tip
Je dobře, že se nacházejí lidi, kteří chtějí vyjádřit hrůzy, co se dely a nesnaží se jen zavírat oči před tím, co by raději neviděli.Toho si cením.Jinak celý dílko je opravdu působivý a zachycuje atmosféru... ...snad se nám ho vždycky podaří včas zastavit...nedat mu nikdy víc šanci...*

maya
18. 02. 2005
Dát tip
silné..díky i za komentáře..je dobré si tyto "lidské" činy někdy připomenout...stačilo (stačí) přitom tak málo-říct ne lžím, podvodům, násilí...kde je úcta k životu, pokora, tolerance..války a krutosti provází dějiny jak noční můra..je mír a klid na Zemi utopie..? TIP

Eilil
16. 02. 2005
Dát tip
je to nádherné podání milý citlivý Synáčku.. zadírá se naléhavě do duše a vyvolává ve mě vlnu zoufalé bezmoci nad něčí zatracenou zvůlí.... Ach bože.. to je přesně to co nenávidím.. umírají nevinní.. jen tak pro nic za nic.. tipek

Eilil
16. 02. 2005
Dát tip
je to nádherné podání milý citlivý Synáčku.. zadírá se naléhavě do duše a vyvolává ve mě vlnu zoufalé bezmoci nad něčí zatracenou zvůlí.... Ach bože.. to je přesně to co nenávidím.. umírají nevinní.. jen tak pro nic za nic.. tipek

synáček
15. 02. 2005
Dát tip
Craerassy: Já taky, Crae… probrečím umírající lidi všude ve světě a bezdomovci dám peníze… ale o tom to přece vůbec není… to jsme na straně obětí… Já měl v tom rozhovoru před sebou viníka… to je druhá strana mince… chápeš…? Když se mluví o jakémkoli bombardování… natož pak o Drážďanech… tak pláču… Když ale vidím, jak startují bombardéry s plnými pumovnicemi na bývalou Jugoslávii, na Avghanistán a na Irák, tak nepláču, ale zatínám pěsti… Lidi, Crae, nepokřivila doba, ani čas… ale pokušení kterému v tomto čase podlehli, a doba se na nich podepsala pouze jen tím, že toho pokušení v ní bylo víc, než v dobách jiných. A pokoušen je každý, Crae… jistě i Tobě se někdy stane, že musíš v duchu zapudit myšlenku, která chce zlehčit důvody, nebo dokonce zvrátit Tvé chystané rozhodnutí… i Ty se přece musíš rozhodovat… a čím pevnější máš charakter, tím snáze takové myšlenky dovedeš zapudit, nebo je dokonce ani nepouštět ke slovu… Každý ale není tak pevný… a v tom je právě chyba těch, kteří podlehnou. Ďábel, to je špatná (nesprávná) cesta a pokušení je jeho zbraň… bez ohledu na to, jestli na něho (jako na osobu) kdo věří, nebo ne… V té mé věci se Ti o ďáblu jen zdá… právě proto, aby to mohli číst všichni… i Ti, co v něho nevěří. A pokud jde o pokušení… tak to je s tebou pouze jen do té doby, dokud mu nepodlehneš… potom se vytratí… a už bývá pozdě „bycha honit“…Přesně tak jako i v tom snu… v němž jsem prohrál já… Ty moje emoce… ta má agrese na konci, to je má prohra… protože její motivací byla pomsta… Zlu je třeba zabránit… tam je násilí opodstatněné… Pomsta však je nové násilí, které pouze jen zatěžuje svědomí zbytečnou vinou…

vojtěch
15. 02. 2005
Dát tip
ANO, tu zemi bytostně nesnáším.Vadí mi skoro vše, co s ní souvisí-politika, chování lidí, jejich zvyky, svátky...Kdyby si to nechali sami pro sebe, bylo by mi to jedno...Nemůžu si pomoci, ale vidím jí všude kolem sebe.Vždyť všechno, co tam hlásají se mi příčí.Například:jeden z největších problémů lidstva znečišťování ovzduší a planety,snad i větší než ty války:po tom, co Kjótský protokol schválil i Ruský parlament se čeká jen na USA...marně.To by totiž zbrzdilo ten pečlivě, dlouhá léta vybudovávaný mechanizmus chrlící jen peníze a programy na levný, ale komfortní konzumní styl života-nakousnout, zbytek spláchnout a vyhodit do směsného odpadu.No a teď budou mít i tu naftu a benzín levnější...a až rozšíří na východě svoje "skoro oficiální hranice" ještě o pár států, tak američtí občané budou moci jezdit autem úplně zdarma...co by pro ně jejich vláda neudělala.Cha, chá to je náhoda...proč zrovna Irák?Prostě se jim to vrátí možná i se 200% úroky, minimálně.Proč ne třeba....Uganda?například.Proč by je mělo zajímat, že zrovna když dobývali 20 zabedněnejch vlastenců v islámský mešitě, tak Rebelové v Ugandě unesli přes 20tisíc dětí...a dál?děti zmizely,klukům dali prak a s holkama naložili po svým...Odpověď jednoduchá:Uganda může nabídnout na oplátku maximálně kůru ze stromů, ale kdyby to udělala, tak by tam neměli co jíst.Aspoň, že to OSN se s tím snaží něco udělat.OSN válce v Iráku řeklo NE, ale Organizace spojených národů nedokáže jeden stát zastavit,prostě ne.Implantovat to v čem si libují se snaží bohužel i u nás-to máme všechny ty "nadnárodní společnosti",ale s jádrem v Americe,kerfůr,mega super giga technomax shop,mcdonald, který je vidět i v tý nejzapadlejší vesnici v Krkonoších-doopravdy .....a další a další, však vy víte.Takto bych tu mohl pokračovat ještě dlouho a to by se pak při načítání této zprávy mohl celej Písmák zhroutit...Ale závěr tomu dám!Ta amerikanizace u nás:To je jen špička ledovce, kterou můžeme odbourávat my,tady.Avšak se základy toho pomyslného ledovce, může skoncovat doopravdy jenom ĎÁBEL!!!

synáček
15. 02. 2005
Dát tip
Craerassy... nevím, jestli jsem Ti poslal Avi, tak možná budeš mít teď dvě...

synáček
15. 02. 2005
Dát tip
vojtěch: Ne... ďábel je právě v samotných základech toho pomyslného ledovce... a ďábla ďáblem nikdy nevyženeš... Jinak ale podepíšu všechno o čem jsi se tu zmínil...

Craerassy
15. 02. 2005
Dát tip
synáčku, já rozumím, ale přesto...každý z nás chápeme zlo po svém..to neznamená, že jinak, jen je jinak jmenujeme, jinak si je vysvětlujeme, ačkoli výsledek je stejný...zlo je pořád zlem...nechci tu rozebírat důvody toho, proč je kolem čím dál víc krutosti...odpověď je stejně v lidech...v každém z nás jsou váhy..na jedné straně dobro, na druhé zlo...na kterou z nich se převáží, to ovlivňuje spousta věcí...ty na konci ukazuješ bezmoc a já možná chtěla vidět sílu...o tom to asi je..

synáček
15. 02. 2005
Dát tip
Craerassy: no... konečně je to venku... děkuju... (Máš pravdu, Crae... v takových chvílích by se síla velmi hodila...)

Craerassy
15. 02. 2005
Dát tip
hodila...vím, že kolikrát ji není odkud brát...rozumím tomu, co jsi napsal, synáčku...

synáček
15. 02. 2005
Dát tip
Craerassy: Někdy (pro Tebe, Crae,) napíšu jinou... až tu správnou sílu najdu...

Craerassy
15. 02. 2005
Dát tip
ty ji nemusíš hledat...:-)

Krimi
14. 02. 2005
Dát tip
Hůůůůůůůůůůůůůůůůůůů-- tak to je MOC OK *T

Robinia
14. 02. 2005
Dát tip
Neztotožním se s žádným bombardováním, ať jsou to Drážďany, Hirošima, nebo desítky dalších před několika desítkami let ... a nejvíc mě děsí, že ještě dnes jsme svědky kobercových náletů a nikdo tomu nezabrání! t

supizmus
14. 02. 2005
Dát tip
hodně silná, kvalitní a dobrá věc

Pandora_T
14. 02. 2005
Dát tip
jak už tady padlo, příjde mi to dělaný na efekt, ale jinak dobrý

Craerassy
14. 02. 2005
Dát tip
synáčku, tady se necítím dobře...já vím, že tohle všechno dodnes vyvolává otázky "proč", ale mě odradil ten konec...pojal jsi to vemi originálně, ale ten konec mě od příběhu odvedl pryč..

Milly
14. 02. 2005
Dát tip
Mně to připadá dobře napsaný. -t-

synáček
14. 02. 2005
Dát tip
vojtěch: Seš docela milej kluk... a vím, jak to myslíš... velmi dobře tomu rozumím... Jenže já jsem přesvědčen, že Zlo je třeba demaskovat… odvrátit se od něj... izolovat ho... Všechno zlo jsou jen přerozmanité převleky ďábla... a dej si pozor... protože, jestliže někdo křičí: „zničte někoho“... tak už možná i toto je zase jen ďáblův další převlek... protože násilí bude vždy plodit jen další násilí... Nejde o to zničit člověka, který se dal na cestu zla... ale ukázat na Zlo vněm... demaskovat to Zlo... a věř mi, že když se Ti toto podaří... tak jenom málo kdy je nutné zničit s tím Zlem i člověka... Ale díky, žes tu byl... i za to, co jsi napsal... díky za upřímnost... Krimi: Díky... rozumíme si... Robinia: Hřebík na hlavičku...! Ano! To je ten správný postoj... ta odporná zkrvavená nit, která se tím vším táhle... od prvopočátků až po dnešní dny... Je to stále jedno a to samé... Shazovaní takového množství trhavin v bombách tak těžkých, že je třeba je heverovat do letadel... a přitom ani nemít tušení kam vlastně přesně budou dopadat... kolik civilistů bude zabito... kolik z toho žen... kolik dětí... Je to hrůzný zlozvyk... je to nelidské... je to... ďábelské... supizmus: Díky za ta slova... Pandora_T: Na efekt…? Jak vůbec někdo může mluvit o efektu, když uvádím jen samá fakta? Kdybych chtěl něco tak otřesného psát pouze jen pro efekt, tak bych si dal jistě mnohem víc záležet na tom, aby to opravdu efektní bylo… Ale zase by to byla jen ale další fakta... tak vlastně nevím... Psal bych určitě o tom, že „povolený“ odhad 30 tisíc mrtvých z oné šílené noci je naprostý nesmysl… že mnohem blíže pravdě budou odhady, které uváděly 100 až 300 tisíc mrtvých. Je totiž známo, že spolu s 600 000 obyvateli tehdejších Drážďan, se 13 února ve městě nacházelo asi tak půl milionu utečenců z východu, takže počáteční stav oné osudné noci byl jeden milion lidí…! Psal bych určitě i o jediných dvou tmavých pruzích v jinak planoucí výhni Drážďan… tedy o levém břehu Labe a Velké zahradě, kde hledali útočiště všichni ti, které ještě nesežehl oheň… a na které se zaměřil druhý nálet spojenců… Tam nebyly žádné budovy… byli tam „jen“ lidé… a byli zasypáni fosforovým deštěm palubních děl a kulometů v opakovaných nízkých náletech… Jejich rozstřílená mrtvá těla zůstala zapečena v roztaveném asfaltu… (Možná bych přidal snímek dlažby a zuhelnatělých lidských těl… z oné Kalvárie… je totiž velmi „efektní“…) Hrůzné věci možná na někoho působí efektně… ale za to já nemohu… Nešlo mi o efekt… šlo mi o demaskování ďábla… Craerassy: Crae... víš dobře, že si Tvých kritik vždy velmi vážím... tady však nerozumím... Udělej pro mne něco, prosím... vžij se do mé role sama... ten rozhovor s ďáblem vedeš Ty... ne já... a bez ohledu na to zda v ďábla věříš nebo ne (nezapomeň, že je to přece jenom sen...) mi řekni, jak bys na jeho řeč reagovala Ty... když má reakce Ti připadá odvádějící... Já bych totiž takto reagoval… ta reakce není vymyšlená … Milly: Děkuji, Haničko... za slova i za Tip…

Craerassy
14. 02. 2005
Dát tip
synáčku...nevím, já se do takových věcí nepouštím, těžko se píší a těžko se člověk oprošťuje od emocí...já bych neuměla reagovat...když umírají lidé kdekoli na světě, probrečím to...když vidím bezdomovce, dám mu peníze a je mi jedno, že je propije...nenávidím tu prohnilou společnost, která nechá staré lidi umírat v domech v pokojích o šesti postelích..ale nevidím tam ďábla...vidím nás, lidi...pokřivený časem a dobou...

synáček
13. 02. 2005
Dát tip
forget_me_not: Díky, že jste to četla… a chválím Váš postoj k utrpení jiných. Snažím se pochopitelně (u sebe a ve svém okolí) přesně o totéž o co se snažíte i Vy… Jenže s hrůzami válek se asi nevyrovnám nikdy a budou mě děsit stále… a to nejenom ty dávno minulé… ale i ty dnešní… kterých je požehnaně… a nemohu se tím nezabývat… snad právě proto, že se za všechny tyto věci (právě tak jako i Vy) velmi stydím…

synáček
13. 02. 2005
Dát tip
Feanor: Děkuji...

synáček
13. 02. 2005
Dát tip
Sainte_Berenique: Ad 1) Máš pravdu, byly to klasické zápalné bomby… Omlouvám se … asi je pro mne napalm něco jako synonymum k čemukoli zápalnému… jasně… je to pitomost… už jsem to opravil… V podstatě to však ale na mém článku nic nemění a podrobnosti onoho žáru „šířícího se rychlostí hurikánu“, najdeš na mnoha místech na netu. Toto jsou např. Britské listy ze dne 11.2.2005: „Šedesáté výročí spojeneckého vybombardování Drážďan vyvolalo v Německu diskusi, zda bylo skutečně nutné zničit město zápalnými bombami a usmrtit desetitisíce civilistů, jak to učinila britská a americká letadla. Britské vrchní velení vědělo, že v Drážďanech byly tehdy statisíce uprchlíků, a přesto vydalo rozkaz, aby byly Drážďany zničeny, napsal Welt am Sonntag v článku s nadpisem "Udusili se, shořeli na padrť, byli rozsekáni na kusy". Oběti zemřely při teplotách, které dosahovaly až 1200 stupňů Celsia.“ Tu „hořící dlažbu“ jsem si vypůjčil z Mňačkova Nočního rozhovoru v němž právě tyto hrůzy popisuje… Ad 2) Japonská mentalita je úplně jiná a tehdy to vypadalo, že budou bojovat do té doby, dokud bude na živu byť jen jeden jediný jejich voják… a síla „nové zbraně“ skutečně kapitulaci Japonska urychlila… Takže ve smyslu „účel světí prostředky“… se dá (alespoň pro mne) jistá omluva (hlavně tedy vzhledem k Drážďanům) najít… Pokud ale byla (v tomto smyslu) nutná i Nagasaki… o tom již tak docela přesvědčen nejsem… Ty hrůzostrašné (dlouhodobé) následky to je argument ne tak zcela košer… protože to jistě nikdo tehdy předpokládat nemohl… Ad 3) Ano, byla bombardována i jiná německá města… ovšem pokud já vím, tak ne kobercovým svrhnutím zápalných bomb… Nechci vůbec zlehčovat jejich osud… ale symbolem nesmyslného ničení zůstanou vždy pouze jen Drážďany… Proto i já mluvím jen o Drážďanech… i když velmi dobře vím, že nesmyslné bylo bombardování i ostatních devíti německých měst… Nehledě na to, že považuji za nesmyslné bombardování jakéhokoli města… a kdykoli…

Lenula
13. 02. 2005
Dát tip
Už dlouho jsem tu Tvoje díla, synáčku, neviděla... A tak mě dojalo, když jsem tu po dlouhé době uviděla zrovna tohle... Krásně napsané, ale myslím si, že dnes už je to hlavně varování, pláčem už nic nespravíme... I když já se ve svém věku na to asi musím dívat jinak...

synáček
13. 02. 2005
Dát tip
Lenula: Je to tak i myšleno... (jako varování)... i v tomto (tolik nadějném, novém století) jsou přece bombardovány cíle, které jsou mnohdy předmětem (dokonce i politických) dohadů na těch nejvyšších místech...Rozsévat smrt zmáčknutím knoflíku na kniplu letadla s nímž dennodenně létám... je přece tak snadné... Dávno za námi jsou boje, kdy jsme se museli dívat svým obětem přímo do očí... Díky, žes tu byla…

Panebože..... t

synáček
13. 02. 2005
Dát tip
kouzelná_květinka: Děkuji... za obojí...

vojtěch
13. 02. 2005
Dát tip
Tak tohle je moje oblast.Bezpráví, ničení lidských výtvorů a vraždění lidí americkejma kokotama.Mě to dost zaujalo a plně s tím souhlasím.ZZZNIČTE NĚKDO TO IMPERIALISTICKÝ SÍDLO ZLA!! Tip*

Vaud
12. 02. 2005
Dát tip
*

dadik
12. 02. 2005
Dát tip
působivý, hodně..... t

ysalamiri
12. 02. 2005
Dát tip
rozhodně netuctové *

vesuvanka
12. 02. 2005
Dát tip
smutne krasne a velmi pusobive zpracovane, umocnene chmurnou fotografií - bohuzel pravdive... valky, zabijeni, niceni.... ten dabel neni nikde nad zemi a nebo j pod zemi v pekle .. je tady na zemi v nekterych lidech... v tech kteri propadli touze po moci, bohatstvi.... Moc me zaujal i graficky zaver dilka..., kdy dabel kamsi zbabele zmizi.... TIP a V

Jeheheman
12. 02. 2005
Dát tip
* mno.. bylo těch triumfů určitě i víc, lidstvo je svinstvo.

gabio
12. 02. 2005
Dát tip
je to hnusný, ale to byl asi úmysl t

uf, hodně dobré t.

synáček
12. 02. 2005
Dát tip
Vaud: Díky, žes tu byl... a díky za Tip... dadik: Díky, že to říkáš právě Ty, mám radost... tahám tenhle problém s sebou už od nějakých patnácti let… (Strašně je mi líto, že se něco takového mohlo kdy vůbec stát…) ysalamiri: Děkuji za obojí... vesuvanka: Díky, Janinko, za všechno... Ďábel je nesprávná cesta... a jako cesta nás může lákat a svádět, abychom se po ní vydali... ale nemůže nás nutit... proto je na konci j (naší případné "prohry") vždy jen naše svobodné rozhodnutí... nef7: Mně byly necelé dva roky, když se toto stalo a všechny ty hrůzy jsem začal vnímat taky teprve později... Přeji Ti, Danielo, abys (stejně jako i já) nemusela poznat válku nikdy zblízka... a děkuji, žes tu byla... i za Tip... Jeheheman: Těch triumfů bylo jistě strašně moc, to víme všichni... a hlavně... jsou stále další... ale schválně mi řekni, má-li něco takového v dějinách obdoby. Všechna ostatní zvěrstva byla buď pod vlivem jisté hysterie, nebo za spoluúčasti mnoha dalších spoluviníků... jenže tady ta zodpovědnost zvednout ty tuny napalmu do vzduchu a srovnat se zemí spící "civilní" město... to byla odpovědnost několika málo... možná dokonce jen jednoho člověka, který takový rozkaz musel dát při plném vědomí... a musel tedy velmi dobře vědět, do dělá... Pilot té "bé dvaapadesátky" (nebo co to tehdy bylo), který stisknutím palce otevřel pumovnici nad Hirošimou... spáchal sebevraždu... po té, když ve své hrůze zjistil, co se to vlastně stalo... kdežto tady se od samotného začátku přesně vědělo, co jsou Drážďany za město... a co dovede napalm... Díky žes tu byl... i za Tip... gabio: Ne - je to pravdivý - to byl úmysl...! a díky za Tip...

Jeheheman
12. 02. 2005
Dát tip
Já to pochopil jak to myslíš.. i dneska žije dost potenciálních.. no to je fuk, nedá se to moc ovlivnit a stejně nejsem o smysluplnosti vegetace života na ondy mrtvé planetě nějak enormě přesvědčen, abych tyto věci chápal jako zvěrstva i jinak než prostým pudem sebezáchovy nebo citem, který je ve mě taky možná vyvoláván jen elektrochemicky.. Tohle byla otázka momentální moci a iracionální touha po pomstě a je to smutnější o to, že o tom rozhodl(i) (nefašizovaní) příslušník(ci) tzv. západní civilizace. V Asii je ovšem situace (mentálně) ještě daleko horší.. tam se to bere ještě jinak a v některých částech tohoto kontinentu nemá v rámci jejich mentality lidský život prakticky cenu. Co se všechno kdy stalo tam, např. v Číně nebo Sev. Korei, se už nikdy nedozvíme. A ono je to tak dobře, protože povětšinou myslíme prostě jinak.

absurd
12. 02. 2005
Dát tip
klaním se...

Nicollette
12. 02. 2005
Dát tip

Elyanne
12. 02. 2005
Dát tip
Na mě to nepůsobí ani trochu. Je to psané na efekt a hnusí se mi to. Až mi v hlavě vyvstává otázka, jestli je autor skutečně tak zasažen dávnou událostí, nebo již zná svou čtenářskou obec a ví, čím je zaručeně dojme. Možná teď autorovi křivdím, ale ta otázka se skutečně nabízí.

Lunka
12. 02. 2005
Dát tip
...úplně jiný styl než bych očekávala....smekám... ...a po výtvarné stránce přímo "bombastické"....prostě umíš...*T ...ale to utrpení je opravdu hrozné...

Terpsichore
12. 02. 2005
Dát tip
the Devil, who plays a great part has tricked his way into your heart simply by insistence on his non-existence, which really is devillish smart.. (jmeno autorky si bohuzel nepamatuju) "Mar-ně…!" úplně to zrůdný zaskřehotání slyším a přebíhá mi mráz po zádech, moc působivá. TIP

Jeheheman
12. 02. 2005
Dát tip
Elyanne: to si skutečně myslíš, že ti sem chodí šesesátiletý lékař psát na efekt? synáček to tak prostě vidí a chce to sdělit, proč bys tomu nevěřila, byť to nějaká vyloženě "literatura" není..

kawa
12. 02. 2005
Dát tip
*

beda
12. 02. 2005
Dát tip
*

zvedavec
12. 02. 2005
Dát tip
musel tedy velmi dobře vědět, co dělá... zhoda okolností - náhodou ten, čo rozhodoval, mal i dosť moci a príležitosť...poznám ľudí, ktorí túžia zlikvidovať niekoho, koho nenávidia. A robia, čo vládzu. Len veľa nevládzu a tak následky sú iné. Ale tiež zlé. No, keď už DOVOLIL niekto, aby v ňom prevládla NENÁVISŤ, tak ak mal dosť moci... Našepkal mu to niekto? Koho je to zodpovednosť, našepkávača? dávaš odpoveď "ale nemůže nás nutit..." Tip

zvedavec
12. 02. 2005
Dát tip
ešte ma zaujíma, dá sa takýmto veciam zabrániť? Ako? MOžno je lepšia otázka: dokedy?

synáček
12. 02. 2005
Dát tip
Augustin_Šípek: Děkuji za obojí... Jeheheman: S tím souhlasím... jsou na této planetě místa, kde má ďábel skutečně dost ulehčenou práci... anebo téměř žádnou... kde lidé se sami předhánějí v tom, aby dokonce ďábla předčili... absurd; Nicollette; Elyanne: Díky, že jste tu byli... Lunka: Děkuji... jsem velmi rád, že mi rozumíš... Terpsichore: Děkuji za pomoc... ano, přesně tak to bylo... kawa; beda: díky za Tipy...

synáček
12. 02. 2005
Dát tip
zvedavec: Našeptávač jenom našeptává… ale zodpovědnost nemá pochopitelně žádnou… ta zůstává vždy jen a jen na člověku samotném… Víš, zničení Drážďan, stejně tak, jako Hirošimy mne provází celým životem… a hluboce se stydím za příslušnost ke stejnému živočišnému druhu… (Těch věcí je pochopitelně daleko víc…) Jenže Hirošima se dala zdůvodnit a tu jsem (svým způsobem) přijal… jako nutné zlo… jenže otázka Drážďan nikdy taková nebyla…! Bylo to pravděpodobně něco podobného, jako zvěrstva, která doprovázela odsuny němců… byla to hysterie vybičovaná k nepříčetnosti německou expanzí, založenou na zrůdné filosofii… vyvolené rasy… A zabránit… ? Obávám se, že ne… dokud bude člověk člověkem… tak ne… Jen se ohlédni, jak vypadaly dějiny lidského rodu… a zjistíš, že Drážďany plně zapadají to toho, co se již dříve dělo… a co se děje stále… dokonce i dnes…

Markel
12. 02. 2005
Dát tip
Je to a bude to tak, smutno - T

zvedavec
12. 02. 2005
Dát tip
Stále si ešte myslím, že človek by mal protestovať už aj proti menšiemu zlu, nespravodlivosti. Myslím si, že to je zodpovednosť človeka tiež. Lebo ak neprotestuje, tak mocní si privlastňujú stále viac moci a potom už jednotlivec nedokáže zastaviť to páchabnie zla inými. Tými mocnými. Môže protestovať, môže zahynúť, môže sa stať obeťou, ale kým ešte mocný nemá až toľko moci, dovtedy aj my môžeme tlakom verejnej mienky (niekedy) odvrátiť konanie tak veľkého zla.

zvedavec
12. 02. 2005
Dát tip
Vieš, mne sa zdá, že môže stačiť, ak niekto povedzme na pracovisku prikyvuje šéfovi, prikyvuje mu servilne, súhlasne (aby bol v očiach šéfa čo najlepší) , ak sa napr. ten šéf chystá spáchať niečo, čo je svinstvo voči niekomu inému... Práve v týchto dňoch som toho účastná...

synáček
12. 02. 2005
Dát tip
zvedavec: S tím pochopitelně mohu než souhlasit. Pakliže někdo může zlu zabránit, potom je jeho povinností to udělat. Nejsme-li schopni zabránit někomu vykonat cokoli zlého, potom bychom se měli od takového člověka… nebo alespoň od onoho zlého činu alespoň distancovat… Docela si dovedu představit takové piloty, kteří odmítli startovat, když se dověděli, že cílem bombardování budou Drážďany…

synáček
12. 02. 2005
Dát tip
Markel: Díky za obojí...

Feanor
12. 02. 2005
Dát tip
ačkoliv se mi forma zas až tak nelíbí, oceňuji myšlenku a vzpomínku, protože něco takového se zde vidí jen málokdy. ~

popravdě řečeno...moc se mi to nelíbilo...tuším, že reaguješ na 60.výročí, ale na mě ta forma prostě nijak nezapůsobila... Jo a ještě několik poznámek: 1)nevím o tom moc, ale přečetla jsem pár článků v novinách a nikde se nezmiňovali o napalmu...všude jen o "obyčejných" pumách...a mě přijde, že něco tak důležitýho jako je napalm by snad nevynechali... 2)možná vím jak to myslíš... ale přesto nesouhlsím s tvým názorem, že Hirošima bylo nutný zlo. Spojenci to brali jako odplatu, ale... přijde mi hrozný, když se obrazně řečeno jedním hodem kostky (je známo, že se do poslední chvíle rozhodovali, jestli se to svrhne na H. nebo jinam...) rozhodne o osudech statisíců lidí, nejenom v přítomnosti, ale i do BUDOUCNOSTI. Teď budu asi hodně cynická, ale přijde mi, že v případě porovnání H. a D. na tom D. jsou poněkud lépe, protože lidé z H. netrpěli jen jednu noc, ale poznamenalo je to daleko víc... 3)tím ovšem nemyslím, že útok na D. nebyl hrozný. Škoda ovšem je, že se mluví hlavně o D., ale přitom existovala i další města, která na tom byla, troufnu si říci, stejně, nebo i hůř.Takový Wirzburg (byla jsem tam a viděla jsem i model rozbombardovaného města). Bylo zničeno 95% univerzitního města, kde nebyly žádné zbrojní továrny atd... Zaútočilo se na něj pouze pro to, že patřilo mezi 10 největších německých měst

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru