Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLáska na kříži
Výběr: Elyanne, sleeping_beauty
26. 02. 2004
54
11
9032
Autor
Madelaine
Láska na kříži
Mží hvězdám.
Snímá lásce plédy.
Pokorná..
Čistá...
Křik se vzdal
Odříkat zákon
áyurvédy
Jen masti schystal
kdo ji znal.
Mží touhám.
Němý kat se blíží
Na špalku ruce
Spjaté stít
Umírá tiše
Vetknut v kříži
Vyplétá kola
Sirý cit.
Mží srdcím.
Jen sten pláč a vzdechy
Kde ještě dá se
svaté krást?
Za mříží říznou
krysy blechy
varhany k spáse
nutí pást.
Mží nebi.
Hřivny kostí sbírá
a z tepen život
chtivý hlad.
Zatlouká hřeby
znectěná víra.
Věřícím planá
nedá spát...
11 názorů
Jako obraz od nějakého impresionisty - krásné až na takovou tu příjemnou husí kůži. Smekám. *T
(jen se přimlouvám za větší font pro nás brejlovce příště)
Alice Renata Beaterson
23. 10. 2009
I já ti, Madelaine, přeju hodně štěstí. Jsem prozaik, a tak si nedělám velké naděje. Teď už budu v každém kole na chvostu. Jasnými favority jsou Filemon a Janina6, případně další z lyriků. Na soutěži je výborná její anonymita a to, že si dílo přečte více lidí než na autorské stránce. Obtížné ovšem je pracovat na směny a na zakázku, alespoň pro mě.
stradivarka
28. 09. 2009
Je výborná a náročná, budu se k ní muset ještě vrátit.
Dík za doporučení :o)
sweet_lilith
12. 05. 2004Ingastatlatla
10. 05. 2004
přijde mi to strašně temné... zvlášť ten konec... ale to nemění niíc na faktu, že mě to zaujalo...
t
Tahle je výborná..Rýmy sice moc nemusím, ale tady jsem si pochutnal..:-)
Akorát ve třetí sloce mi nesedí rytmus na šestém řádku..jakoby tam chybělo slovo..
bila_myslenka
17. 03. 2004
Báseň je podle mě moc dobrá ... kritiky jsem nečetl, protože mi to nepřišlo u takovéhle básně patřičné ... ***
Ta básnička strašně studí a zároveň je krásná, jak jsi takovou kombinaci dokázala?
ach jo, asi už je to trend, dneska mi napsal o kritiky další člověk
pokrytectví, hm, samozřejmě
kdyby mi aspoň takhle psali lidi, co píšou prózu jako já, básničky jdou mimo mě...
Básnička je asi dobrá, vypracovaná (věřím Pištovi). Je v tom zklamání. Inspirace filmem, na který nepůjdu - Passion..?
K tomu kupčení: dneska už nic jiného asi nemá smysl, konkurence a zahlcenost je všude ať člověk píše, prodává boty nebo cokoliv jiného. Madelaine jde (bohužel) s dobou. (bohužel, protože to sem dospělo)
katerina: no, já tohle chápu, ale stejně mi to prostě připadá podivné... proč slibovat někomu kritiky za to, že on je napíše mně? nemusím se přece taky trefit do člověka, stylu, kterej čte a tak... taky by to v tom nejzazším případě mohlo dospět až k tomu, že se lidi navzájem nejenže budou prosit o kritiky, ale taky chválit toho druhýho a očekávat to samý od něj... pokrytectví z toho dýchá, ne?
dismorphia
09. 03. 2004
melodické a kvalitní, jenom si nejsem jistý, zda-li je správně jen jeden zákon Ajúrvédy
abych pravdu řekl, téma mě příliš neoslovilo, ale zase na druhou stranu oceňuju zpracováním nepůsobí to laciným rýmováním; myslím si, že se tady najdou čtenáři, které tahle poezie osloví, pošlu na to nějaký avíza;
Krásnoočko
05. 03. 2004
líbivě....nápaditě sepsáno... je vidět, že si "literárně vyspělá"....
piš... je to hodně moc zajímavý... opravdu moc se mi to líbí, nevím proč, ale asi netipuji...
po formální stránce podle mě bezchybná lyrika.
Obsah viz komentář k Nábřeží.
Tohle dílko si pozornost zaslouží :o) *
Pišta_Hufnágl
04. 03. 2004
Nemůžu jinak,než otipovat!:o) Akorát mi vadí slovo "blechy",ale to je jen má osobní averze:o))*
Středověk na mě dýchnul. A já středověk ráda. Dík za hezký zážitek z básně. ***************
Skutečně umíš velmi dobře tvořit obrazy a předávat atmosféru a pocity svým čtenářům. Co mi osobně vadí je podle mne trochu bezúčelné používání teček, což bývá zlozvyk, tři tečky mívají většinou přesné určení. Dále mi vadí velké písmeno na začátku každého verše, ruší mne to tam, kde spojení vět kontinuální, navazující, a tímhle je to uměle přerušováno. Tip zajisté.
Tak toto je ozaj dobré... Píšeš veľmi mysticky a originálne.. Už dlho som nečítal niečo tak dobré... Tip. Hermann
tak k tomuhle bez poznámek, zdá se mi to víc než dobré..a mrazí to, tak jak má***
hippiesanda
02. 03. 2004
no toto... je geniální!!! už první dva řádky mě dostaly do kolen :o, čtu si to zas a znova, dávám ti tip a kdyby to šlo, tak i dva :))
a pokud jde o handlování s kritikami... jsem tu taky teprve od ledna :)... nováčci se musí snažit - hodně hodně hodně moc snažit :o, ale nejde přece jen o kritiku k výtvorům autora (myšleno toho nováčka) O:)
a jinak vcelku souhlasím s Jiljí, zaměř se na ta dílka, která se ti líbí, a nedělej z toho obchody :)), nepotřebuješ to - podle toho, co jsem četla, píšeš fakt dobře :))
-ja se omlouvam, dostala jsem avi, ale me to nejak vubec nezaujalo..:-). Mozna az ta pristi basnicka.
rým nenápadně doplňuje celé dílko, obrazy jsou zajímavé :) - podložit hudbou, přednášet pomalu za šera někde na zřícenině... mmmmmmmmmmm! Běhá mi mráz po zádech...
Tvé kupčení s kritikami se mi sice vůbec nelíbí, (kritizuj to co se ti zdá, že za to stojí a ne na jakousi výměnu), leč tohle mě uchvátilo svou vypilovaností, přesto, že mám většinou raději spontánnější věci.
Teda abych se ještě vrátil k tomu kupčení, tak na druhou stranu sám u sebe vidím, že nováčků si tady moc lidí nevšímá.
Téma studí, viktoriánské chorály se linou podzemím chudoby a nad tím vším stojí kat mor s rozpřaženým mečem..
Veletip!*****