Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sejsou dny, kdy je všelijak, a člověka napadají divný věci
Výběr: jenyk, Zbora
20. 06. 2006
59
12
11231
Autor
guy
všelijak je třeba když:
se z letní oblohy
ztratí víc modra
a bosejm pod nohy
se plete kobra
(může se taky psát:
ztratí víc modři
kobry pak akorát
nahradí bobři)
(no obři to bejt nemůžou, těm bysme se museli motat pod nohama my
spíš trpaslíci by to mohli bejt, ale s těma by se to nerýmovalo
takže bobři by byli docela na místě, stejně se tady zase přemnožujou
a taky rysi, medvědi, vlci a pumy, … akorát lidi tu moc nepřibejvaj)
(sakra - koukám, že se mi docela zalíbily závorky
v poslední době tady mám podruhý něco s nima)
dobře se vpíjí vztek
do šera za dne
a každej čtyrlístek
utrhlej vadne
vadne či ohnívá
(co na tom frčí)
i když se od piva
do flašky strčí
chtěl dávat nejvíce
i když měl místy
prožraný od mšice
svý čtyry listy
život je bestie
to leckdo uzná
i to že v štěstí je
tu a tam džuzna
12 názorů
džuzny mi nevadí :) tahle se ti i s tím prologem moc povedla.. ale která se ti nepovedla že jo? :) ráda se vracím
Beranci Vendelini se zrejme moc nekoukaji, cim se vlastne krmi a vsechny ctyrlistky rovnou spasou :)
tak to jsme na tom stejně, beránci Vendelíni zřejmě na hledání čtyřlístků nemají talent a musí pro zajišťování štěstí používat jiné metody .. :-)
taková sympaticky ledabylá... i když chvilkama to krapet působí až rušivě /viz závorkování nebo poslední verš;)/, přesto skvěle atmosférická a chtlě by se říct poctivá..
*
Trochu mi vadí to přerušení (vyrušení) textem uprostřed, ale jinak moc fajn. Jen ve své úvaze na začátku máš chybku ! "...by mohlo bejt o čtvrtinu víc krav..." - to je špatná úvaha. Když přidáš k trojlístku jeden lístek navíc, tak z trojlístku je to 1 třetina (nikoliv čtvrtina). A jak známo třetina je více než čtvrtina :). (Obrácenou logikou bys ale správně ubráním jednoho lístku čtyřlístku skutečně ubral jeho čtvrtinu). Tolik jen pro matematickou úplnost, jinak * :))
Marcela.K.
31. 05. 2008*skleněnka*
07. 05. 2008Usmáty_autor
24. 02. 2008Lucifer`s Angel
14. 09. 2006Jarmila Moosová Kuřitková
11. 08. 2006
Nejlepší čtyřlístek je stejně ten s Fifinkou, Bobíkem a spol. :-) Pardon, mé vnitřní dítě se zase nepozorovaně vloudilo ke klávesnici... *
jé - já jsem blbej - to mě nenapadlo ..
ale těch králíků by víc bylo, že jo? :-)
chichi - jen mě napadlo, že kdyby každej jetel byl čtyřlístek - tak by štěstí musely nosit trojlístky :-))) to dá rozum - přeci
vadne či ohnívá
(co na tom frčí)
i když se od piva
do flašky strčí
chtěl dávat nejvíce
i když měl místy
prožraný od mšice
svý čtyry listy
Chá!To mne tedy sebralo! Ono je to celý vlastně smutný, ale když já se musím smát, jak jsi to napsal. Já bych tak chtěla, aby když je smutno, bylo takhle veselo. Jsi genius a nikdo mi to nerozmluví.
(To jsem ráda, že jsem se po dlouhé době přišla podívat. Spravils mi náladu).
básníku opovážlivý, ty se smeješ neštestí do očí!!!:) no na to radši bacha:) ale výsmech je to povedený. asi tak za tip. ač popravde me najvjacej pobavili králíci v rozjezdu:)***
možná veselý, na mě z toho dneska nějak dejchá smutek...ale možná to je ve mně...
típ
Jsi velmi "krásný" vypravěč.
Díky.
A... taky jsem se letos už plouhala, ale zatím zbytečně.
*****
Kouzelná...přesný říkankový rytmus :o) a bezva asociace. Prolog se mi taky líbí...je takový bezelstně lišácký :o)
U vás se mi pane Guy vždycky líbí a dneska zvlášť. :-))))) Musím říct, že je to tu milý všechno - prolog, básnička i ty názory tady potom... :-) a zas mě to inspirovalo... Hlavně se mi strašně líbí, že dokážeš jakkoli proložit jakýkoliv neshodný žánry, spíchnout dohromady něco, co by se někomu mohlo zdát skoro jako blbost, ale nakonec je to úplně výborný a všechno to tam sedí jak přišitý, že lepší by to bejt prostě nemohlo. Protože origoš je origoš. Takže mě to zkrátka potěšilo, že někdo umí psát takhle. Mám z toho dobrou náladu, abys věděl. :-)
Ale myslim si, že život neni bestie, ďuzny do jetele si děláme sami nebo je často vidíme tam, kde nejsou.
Ale abych nebyl tak pozitivní, myslím, že kdyby rosttly všude sedmnáctilístky, lidi jak o život hledali ten jedinej osmnáctilístek. Nebo možná kdyby byly čtyrlístky, přinášel by štěstí trojlístek...
Což, jak mě napadá, co když to tak už je...? Co když přináší štěstí právě trojlístky? Protože jak zní jeden můj oblíbený citát: "Zpravidla to, co nám chybí, není štěstí ale znalost štěstí..."
to víš, daddy, když je všelijak, tak se to snažíš ňák rozehnat všemi způsoby .. :-)
Jo, to já mám neteř a ta jde na louku a okamžitě má náruč plnou čtyřlístků, ale stejně se tím jetelem "plouhá" a hledá dál, protože chce víc a víc štěstí a víc a víc čtyřlístků, takže tak to je........ :-)
na hrob by to chtělo něco veselejšího .. aby to rozptýlilo pochmurnou hřbitovní atmosféru .. :-)