Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seModlitba za Hanu Kupčíkovou
15. 06. 2009
5
76
6642
Autor
cherubinka
S lítostí v srdci oznamuji, že nás dnes náhle opustila
babička, matka, přítelkyně, básnířka
Hana Kupčíková
jménem pozůstalých: vnučka Alžběta
76 názorů
Tak jsem náhodou znovu narazil na tuto vzpomínku a uvědomil si, že sice jde život dál, ale my v něm stále víc a víc osamocenější. Ta přívětivá paní schází.
Armin Tamzarrian
30. 06. 2009cherubinka
29. 06. 2009Pišta_Hufnágl
29. 06. 2009cherubinka
29. 06. 2009Pišta_Hufnágl
29. 06. 2009
Pani Hanka mi psala, kdyz vyhrala soutez Koule, ze se stydi, ze mi nedala tip (skoncil jsem druhy o jeden tip) a ja ji ano. Pry nikdy predtim nic nevyhrala a porad pocitala tipy :-)).
Psal jsem ji tenkrat, ze mam velkou radost, ze vyhrala prave ona a mozna vetsi, nez kdybych vyhral ja. Moc jsem ji to pral!
Prisla mi hodne fajn! Mrzi me, ze tu uz mezi nami neni...
Upřímnou soustrast. Bude mi moc chybět, byť jsme se znaly jen na dálku... Stále jsem věřila, že mi ten slíbený dopis po návratu z nemocnice napíše.
Talu ben Kohelet
26. 06. 2009
:( Moc me to mrzi, pani Kupcikova byla na Pismakovi jednim z tech milych lidi. Uprimnou soustrast.
cherubinko, přijmi moji upřímnou soustrast, Hanička mi tu bude moc chybět ...
Kamil Havránek
19. 06. 2009Jarmila_Maršálová
17. 06. 2009Jarmila_Maršálová
17. 06. 2009
Bude mi strašně chybět. Byla jsem její nadšenou čtenářkou a obdivovatelkou. Nikdo neuměl tak něžně mít rád přírodu a vyjádřit to tak poetickými slovy, jako ona.
Upřímnou soustrast celé rodině.
...nevím, jestli je to vhodné, ale nedalo mne to - chtěl bych tímto příspěvkem poukázat na fakt, že nikdy nevíte kdy ten čas nastane!
... Hanka mne napsala 20.5. zprávu, celkem obyčejnou na první pohled - a přesto, jako by už v té době cítila nějakou potřebu zdělit " co kdyby "...přesto, že to tak vůbec nevypadá!
"Milý Petře,vím,že nejsem nijak důležitou osobou,přesto by Ti mohlo být divné,proč od 26.5.nebudu delší dobu na Písmáku.Toho dne totiž nastupuji na hradeckou Kardiochirurgii na operaci srdečních chlopní.Tak mi drž palce ,prosím.Zdraví Hanka"
...samozřejmě jsem ji odepsal - "držím palce i pěstí a těším se až se tady mezi námi brzy ukážeš -nic víc , nic míň...a fakt jsem věřil, že prostě ani jiná situace nastat nemůže - příště možná budu sdílnější, nikdy člověk neví, co se může stát a pár slov navíc co by mohla potěšit nikoho nezabije! - přitom tady na Písmáku se topíme v záplavě slov, slovíček, vyznání,povzbuzujících vět a větiček - ale použít je opravdu v pravou chvíli, to je asi ten zásadní problém, který někdy neumíme odhadnout!
"Když v nekonečnu, prostém obměn
vždy totéž plyne dráhou svou
a klenby tisícinásobně
vzájemně jako skuté jsou:
ze všecho proudí láska k žití,
z nejmenší jako z největší z hvězd,
a všechen zápas, dravost bytí...
věčný klid v Bohu a Pánu jest."
/J.W.Goethe
s přáním upřímné soustrasti
Zaplavila mě velká lítost, budou mi chybět její něžné, milé verše. Byla člověkem, který každého potěší.
Bohužel, smrt si nevybírá,většinou bere ty nejlepší.
Upřímnou soustrast.
Jarmila Moosová Kuřitková
17. 06. 2009vindal drámo
17. 06. 2009jejdavilda
16. 06. 2009
Hanička Tebou dýchá dál...bylo mi ctí ...upřímnou soustrast...duše mrtvých prší a osvěžují potřebné...velcí lidé neumírají...jen nabírají síly,aby promluvili a přinesli nová, krásnější sdělení...jsi pochodeň a záříš...
I ode mne upřímnou soustrast. Mea culpa - nevěděl jsem o ní víc. Asi ti odešel velmi dobrý přítel. J.
Upřímnou soustrast, je mi to moc líto - dílem byla stále mladá a měla co říci,
tady bude žít dál,
Marek
Nevím proč - vždy jsem si Haničku představoval jako mladou ženu. To bylo jejím projevem - neprozrazoval věk, působil svěže. Je mi líto každého dobrého člověka a nic na tom nezmění ta biologická nutnost. Bude mi tu scházet a jako mnozí jiní na ni čas od času vzpomenu.
aleš-novák
16. 06. 2009Pomerančová
16. 06. 2009pozorovatel
15. 06. 2009Marcela.K.
15. 06. 2009
slečno Alžběto, přijmi i jedno přání upřímné soustrasti i od krajana. Ač osobně jsem ji, stejně jako mnozí písmáci neznal, zůstane nám na památku její poezie, která byla až do jejích posledních dnů jako metafora nejkrásnější ženský v tanečním sále...
cherubinka
15. 06. 2009Armin Tamzarrian
15. 06. 2009
Hanku jsem znal jen tak jako z druhýho pohledu, nikdy jsem se s ní do řeči nedal, ale je mi to líto, určitým způsobem obohacovala Písmák a určitě i své okolí..
..úpřimnou soustrast.
Cherubinko -prijmi hlubokou a uprimnou soustrast...
- chvili mne potrva, nez to spolknu!
Také upřímnou soustrast, odešla jedna z laskavých a o to potřebnějších tváří Písmáka. Ač jsem paní Hanku znal jen na dálku, byl jsem její přítomnosti rád.
Čas je vnímán hloubkou nebe
Odtud přichází deště
dotknou se země
a vrátí zpátky
cherubinka
15. 06. 2009
no to snad ne!!!...
...pokud to chapu dobre, tak nas opustila na Pismaku - nebo uplne?..
v tom pripade velmi smutna zprava a tezko hledat vhodna slova!...