proč mně po přečtení buší v hrudi zvon?
nádhera
Printe... Díky (ať už jsi kdekoli).
Nádherně napsané. Zažírá se až do morku kostí.
Dovoluji si s novým rokem připomenout tuto výjimečnou, pro mě sváteční báseň...
Velmi dobře zachycena atmosféra kraje, Jáchymova, lázní a hledání.../T.
vracím se .. jak dobrý holub. k tobě
netušené zpřítomnění zdrcující úzkosti *
četla jsem jak obluzená°°°°..stále rychleji a rychleji..pocit stejně jako pseudovíla - že se rozletím na tisíc kousků
ano, krev a slzy, slzy a krev, až na dřeń, a ještě hlouběji...
byl tam prastrýček, který létal v Anglii...vůbec o tom (J.)nechtěl, nemohl mluvit
děkuju Ti, Printe, za tak silný zážitek
Elegie panny Marie ze smolince.
A rozpraskaná jako bělima černého barona.
-t-
Byl jsi tam a cítil...o. Připomíná Diviše...
printe,víš,rád bych ti napsal něco co ještě nikdo přede mnou,ale to se mi asi nepovede...vytáhl bych z každýho třetího komentáře pár slov a napsal to sem...trefilo mě to a praštilo to se mnou o zem
vracim se a znova prictam
vracim se a znova zasnu..
já v Jáchymově bydlím. A vidím ho většinou dost jinak. Ale hodně pravdy v tom je. Krásné verše.
sidonia mi dala do ruky par vytlackov tvojich basni...cital som ich a naozaj temer plakal...uzasne! najlepsie co som tu kedy a vobec cital.
Mas moj nekonecny obdiv priatelu. Si genius!
rozplakal si ma a to sa dávno nikomu nepodarilo... môj starý otec bol zavretý v Jáchymove, potom ma vychoval... a spoznal som tesne pred smrťou bývalého náčelníka Jáchymova... ležal so mnou na jednej izbe (!) v kúpeľoch v Jeseníkach... potom zomrel... a bol to dobrý človek (!) čo bol pre mňa šok...
je to fajn, že ten Zlatej výběr občas vytáhne tyhle starý věci zpátky na světlo...
*
tak jako bych to četla už někdy někde... jedním dechem....umíš a pořád dáváš....čarovnou...hmmm ječmínku...
že to "žeru jako bilbi"?! nebo jak to ten debil někde nade mnou řekl?
jo, tak nějak to je
je to prostě... nenapadá mě slovo, kt. by to vystihlo
*tv
neuvěřitelně pohlcující a poctivá , t,v
aby mě nikdo neviděl, stále, na věky ***********
to je skvělé.. chci .. říct.. hodně působivé.. sugestivní.. udělalo to na mě ohromnej dojem... :o)
(navíc mám k Jáchymovu velmi vřelý vztah) :o))))
tip
Ahoj Printe, prosim uz nikdy odtud neodchazej, aby te nekdo videl, tva dilka a vic... Abych te videla nejen ja...
****************!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hlavně, že je to zpátky na Písmáku!!!!
*V*
Printe !!!........................****** (nemohu mluvit)
Díky tomu, že se sem Jáchymov vrátil, ho dodatečně mohu dát do Výběru.
a tohle...tohle je moje nejmilovanejsi modlitba!
*****V*****V*****
proste...proste :o)
vidim ze i kafka mela stejnej umysl :o))
A tohle je další...
kolikrát ještě ocituji, "aby mě nikdo neviděl", kolikrát mi ještě promluvíš z duše...
*
To muze pochopit jen ten, kdo tam zil- na druhe strane ostnateho dratu. Ruda
pořád tady... *!
(tečky a hvězdičky)
.
.
.
.
.
to nepřežiju.............
dřív mě zničíš...
Nádherná báseň, má v sobě sílu. Je smutná a krásná. :o))
Já vim že jsem tu trochu s křížkem po funusu....ale o to větší TIP!
dokonalý, obdivuju Tvé dlouhé básně, na to fakt nemám, nebo ještě se mi nic takovýho nepovedlo napsat. TIP
Jsou chvíle, kdy mou pohodlnost, lhostejnost a degeneraci
prozáří něco jasnějšího než blesk
a probudí mě ze sna.
Teď je ta chvíle.*
...četla jsem to už tolikrát, ale pořád nevím, jak napsat, že se mne ta hloubka dotkla....možná tak....ale nepíšu to tak, jak bych chtěla.
*
nechápu, že jsem ji původně minula ....pozdě, ale přece..
Proboha -mám pocit, že vyjádřit se k tomu
může jen rytíř kulatého stolu - nesmělý tip za nesmělou výsadu!!!
sto roků v šachtě žil
mlčel jsem...
!*
Myslim, ze .... zacatek mooc dobry ! Ty prvni verse maj naladu a atmosferu! Ta druha cast by asi patrila do jine basne - ktera by nemusela bejt tak nadnesena a prehnane velkolepa! Libilo se - forma je super - ma to melodii
Moc silná báseň. Na některé lidi jsem neskutečně náročný, ale tenhle Tip si zasloužíte pane Printe. Můj obdif.
co dodat?...nejlepsi na pismakovi...
*********!
jak dlouho......(?)
...dlouho.dlouho!
uffff....jsem tu dlouho nebyla!
chybíííííš............!
*!
...v skrytu duše skrývame aj tú najskrytejšiu bolesť aby nebolela ešte viac...
Lituji jen, ze nevim vic. Ale snad to ani neni treba.
TIP.
Printe...
kdyby jsi věděl
jak moc
a ... jak ráda!!
!
Ano. Zpíváš krásně. Nejsem kritik, ale byl to zásah do černého! TIP!
V tichém úžasu můžu napsat jenom jedno:slovo, to je zbraň.Krásné.*
Nádhera... se zamáčknutou slzou v oku tipuji...
Printe, po přečtení Falčiných Vyšších zájmů jsem si myslel, že mě žádná jiná básnička nerozbrečí. Mýlil jsem se. TIP a Nej...
Rada jsem se vratila... Jak opravdove...!
Dekuji.
Velmi nekritické kritiky. Všechno je to vylhané a vycucané z prstu. Brrrrr
Slzím sama se čtyřmi zarudlými kapesníky a Ty nejdeš....
Už je mi trapné tu lézt, vlastně už nic nechci, jenom jsem rád z toho, jak se to ut vyvíjí!
Ta excentrika - když to někdo používá, tak ať aspoň ví co to je!!!!
Tím že jsem už byl proklet, tak ani není nutné, abych dodával svůj dojem - a dojem Můj a Ve Mně je přece jen na nejlepším místě!!!
Wolfi!
Mimochodem - to si ještě neodpustím, jelikož jsem tenkrát měl málo času!!!
Kdo je to excentrik??? - To je tanečník taktéž!!!
Pokud to milý recenzent neví, tak je mi ho líto, neboť freudika mimochodem pochválil.
Recenzent mi taktéž nejde do úst!!!
Wolfi!!!!
Tak jsem rád, že se to nějak uzrovnalo a aspoň někdo pochopil, o co tu vlastně jde.
Jednoduše tu určitě nejde o to vymýtit "excentriky"
Navíc, že jsem řekl - všichni to žerete jako bibli, jistě že jsem nemyslel všechny, neboť to bych nikdy neudělal, ale jde o to, aby se ti někteří zamysleli, nweboť jakmile neřeknu "všichni" jsou to lidé, kteří si budou vždy myslet, že jsou ti druzí.
Ještě jsem toho chtěl hodně ale nemám moc času.
Probohat nikomu právo nebetu, ale proč nekřičet svou lež, proč nekřičet pravdu????
Zase je to reakce opačné netolerance.
Wolfi
Mam rad Freudika...uci nas koukat na svet ocima lidi, kteri nas svet vidi jinak - a to je moc dobre, bez toho i ten nejlepsi basnik lidsky zakrni a propadne se do hlubin sve poezie.
Kritizujme Printa a dekujme Freudikovi, ze nas uci uvazovat o stadnosti! :-)))
Aj, aj, aj...Freudiku, už vim proc si tak rikas...
a preji ti to nejlepsi...Pech
Podekovani patri Wolfimu jehoz cisty pohled
bdi nad Pismakem,podekovani Tomovi,ktery mi otevrel oci,podekovani vsem jejichz povaha neni stadni,podekovani vsem lidem za oponou:-)))
Cert vi, jestli freudik dosahl neco prilis pozitivniho...jit proti stadu...ne, ze by to bylo objektivne potreba, ono se to proste stava, ze neco hodne zboznovane vzdycky pritahne nejake obrazoborce, kteri se (v zajmu dila, autora, lidstva, humanity, umeni, vyvoje atd.) snazi zasahnout a ovlivnit. Myslim si, ze z takove reakce by nemel byt zadny autor frustrovan. Uzasne je, kdyz vas pochopi alespon nekdo - nikdy to nebudou vsichni a Freudik mluvil za lidi, kteri to nikdy nepochopi, snad se jen mohl v ramci slusnosti vystrihat dost nizkych invektiv a videt veci v jejich komplexnosti (ne jen podavat zamerne opacny nazor).
Print je chrlici basnik, ma v sobe neco z dynamiky Rimbauda, strhujici metafory. Malomestacky kritik by ho nejspise oznacil za perverzniho. (Ve vetsine predstavitelny kontextu to podle nasich kulturnich meritek perverzni je.) Ale uzasnost Printova tkvi v tom, ze z "perverzity" dela veci nevyhnutelne lidske, a tim nas snad uci vetsi toleranci a snad i vetsi zralosti k tomu, abychom na tomto svete dokazali zit bez klapek na ocich. Nase myslenky umi zabloudit ke vsemu, o cem Print pise, ale nedame tomu nikdy ten neopakovatelnej pohled jako dava on.
Chci mluvit o Jachymove v superlativech, pochybuju, ze kdo u nas dokazal tak bolestne vystihnout extatickou zravost lamaneho atomu (a muzeme s tim metaforicky spojit cokoli), touhu zdimane duse, ktera se v hnusu sveta tavi v krasno. Jen nevim, jestli na rvavou poezii mam vzdy naladu...(nac mame vzdycky naladu?)...ale kdy na ni budu mit naladu, tak se poklonim minimalne sile jeho lasky a odvaze, o tom psat. Ackoli mi pripada, ze je tez odvaha o tom nepsat.
Jeste mimochodem...napada me....Freudik je psychicky velmi excentricky a pritom sebestredny typ. Freudiku, neni tva zast napr. tim, co Salieri nevyslovil?
Proboha, to vám všem chybí nadhled?????????
Nesmrtelný smích ať se rozezvučí kolem!!!!!!
Někdo něco napíše a vy to žerete jako bibli, zkuste být trochu kritičtí o nic víc freudikovi nešlo - výpověď o tobě, já jsem ale myslel, že to je výpověd jako kritika, že to není zpově%d, ale to bylo špatně pochopeno, tohle mne tady mrzí.
Myslím si, že není potřeba každému líbat prdel a když se někdo utrhne, tak má přece na to právo, jde o to, že tu chybí diskuse - je to chválení stuhlosti, je to stará morálka - proboha proč nezkusit morálku jinou, i když se teď zdá horší, může se z ní vyloupnout mnohem dokonalejší morálka!
Tak to jsem chtěl já.
Kdyby to spustilo nějaký poprask tak jsem rád, ale diskuse, to není pokec, to je to co tu chybí.
S úctou Wolgang Amadi!!!!
To je opravdu dobre... Taky me ten kraj inspiroval k jednomu kousku, ale neni to tam tak zretelne... Jedna z nejlepsich, kterou jsem tu cetl..
To je opravdu dobre... Taky me ten kraj inspiroval k jednomu kousku, ale neni to tam tak zretelne... Jedna z nejlepsich, kterou jsem tu cetl..
ehm... Taky si přisolím:
freudik: Píšeš - "jsem na rozdíl od jiných upřímný" - nic proti Tobě, ale kdo jsi, abys rozhodoval, co si o tom myslíme? Dál - nebudu Printa hájit, co se týče znalosti cizích slov, či prožitků - kdyby to chtěl udělat, udělal by to sám... Líbit se Ti to nemusí, to je Tvá věc - ale věta "Jsem možná jediný, kdo ti říká pravdu" - čiší z toho na mě nebetyčná drzost JEDINÉ svaté Pravdy...
Neber to osobně - jen v tomhle jsi trochu přestřelil.
Amadeus: Těch osm otazníků je možná trochu nadbytečných...:-))) Jen - proč být "kritický" k něčemu, co se mi (uznávám, je to ode mě ohavné, nečestné a nesportovní), prostě a jednoduše líbí? A proč Ty ten "nekritický" pohled shazuješ? Promiň, ale věta "Někdo něco napíše a vy to žerete jako bibli" mi nějak připadá, jako bys mi chtěl brát právo na názor... Jak ostatně víš, že mé přijetí je nekritické?
Freudiku: jit proti stadu ... to je hezky... ale ten nedostatek empatie... ehm....
To neni anonym, to jsem ja :o(
Printe promiň,ale poezie je o něčem jiném...
Používáž takové slátaniny,kterých by nebyl
schopen ani F. Hrubín...
Promiň
Jsem na rozdíl od jiných upřímný
Empatie-vcítění,sounáležitost...
proboha,když některým slovíčkům nerozumím,nepoužívám je./doufám,že s pivem jsi to tak nemyslel/
Ožral ses probůh někdy!!!
Promiň jsem dnes kriticky naladěn...
Přečti si Amádea
Používaš některá slovíčka jen pro efekt..
promiň...
Jsi vážně srandovní..
kde je pravý Print?
bla,bla,bla....
Proboha co to meleš?
Byl jsi někdy v Sixtinské kapli?
A teď vážně..
používáš slova a teď promiň,kterým i ty sám tak málo rozumíš..
víš jako efekt..hmmm
ale chybí mi tvůj vlastní prožitek
proč vetšina básníků podléha zdáním velkoleposti..
Buď chvíli upřímný
Postrádám tě....
Jsem možná jediný kdo ti říká pravdu
a toho si važ
Neříkám ji všem
Zklamal jsi me, Freudiku. To, co jsi napsal Printovi, neni kritika. To je vypoved o tobe...
Digi,nerad ti to říkám,ale vždy ten,který jde proti stádu,bývá tím nejhorším,v dávných dobách temnot to bylo pravidlem..
To není útok na Printa..nic osobně proti němu nemám...a jeho věci lze klidně zařadit mezi to nejlepší na Písmákovi...ale od toho je přece kritika..kdybych měl napsat chvalozpěv podřídím se.Víš snažím se uchovat svůj vlastní názor..
Výše uvedené lze brát trochu s nadhledem..
tak to bylo myšleno..
dvojsmyslnosti vynechávám..
Jestli si myslíš,že je to výpověď o mě,je to jenom tvůj názor a ještě k tomu názor člověka,který mě osobně vůbec nezná/jelikož bys pochopila jako blbost si napsala/
Upřímnost někdy bolí
Vytahuji bílou vlajku a tímto také zdravím Printa
Nechtěl jsem mu tím ublížit,spíše naopak..
Print a jeho ruka, tak laskavá a teskná, pohladila...V radonových lázních on v budce daleko já...a mezi námi jen ta zmrzlina... Buď zdráv...navždy!
chtěla bych ti říct….ne, neumím to, jen se zamotám do změti slabik a slov….
mlčím
chápeš?
Mnoho bylo prožito-
tehdá tam-teď tady,
mnoho by se mohlo říci,
..dík!
Bože .... PRINTE ...:o(.
Dokázal Jsi popsat nepopsatelné a strašné ...
Ty verše jsou ostřejší než břitva ...
Tvrdší než ocel ...
Patří Ti má nejhlubší poklona ... PANE PRINTE ...
Tip tipů ...
vše co pociťuju už zde bylo řečeno...tak snad jen ......geniální
je mi smutno, neviděl jsem...
nepíšeš básně... píšeš krev a slzy... je to krásný ... nevim co ti mám víc vyplakat a přece bych chtěl nýst alespoň zlomek tý bolesti....
víš co ? Máš moje ústa... něco krásnýho si řekni, protože já to nedokážu...
dokonce ani nedokážu říct, že to nedokážu... :(
Krásné ... nevím, co bych více řekl ...
Printe, uz jsi nekdy brecel v pocitacovy ucebne ve skole ?
Ja ted...
Dekuju
prostě nemám dostatečné výrazivo které by vyjádřilo to "něco" tu tlakovou vlnu, která mě zasáhla ze tvých slov.
.. udiven, okouzlen, ohromen ... mně se to snad zdá ... TIP ... neuvěřitelný ? ... děkuji !
Nebyl jsem, však viděl jsem, jak vidíš, proč se za to stydíš?
Nevěřila jsem, že by mohla být ještě lepší... a ono to jde...
J*O*K*O*H*A*M*O**...