Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sezimní ticha
Výběr: vesuvanka, Elyn, a2a2a, dream, prenatal, , hai_mal, sidonia, jan(ek), Print, KayTee, jenyk, Můra73, Elizabeta
14. 12. 2005
79
12
15191
Autor
guy
dávno byl konec listopadu
a mezi kmeny stromů v sadu
prodírají se větry snáz
pod tíhou sněhu větve klesly
a na sklo oken v noci kreslí
studené bílé květy mráz
odněkud přišla zimní ticha
asi jak země méně dýchá
pomaleji se otáčí
čím dřív je tma a čím víc zebe
víc tich mi vlétá dovnitř sebe
jak bílá chmýří z bodláčí
když nejde spát tak s těmi tichy
probírám dávno prošlé hříchy
a čtu jim slova z moudrých knih
nemohu ale nikde říci
kam zamykám si na petlici
nejtišší ze svých zimních tich
12 názorů
Já vím, že už tady dnes jednou byl, ale když už jsem sem dobloudila, tak ...
"Bývá nám ticho
jako dětem zima.
Tak dávno není kdy..."
chci_slyšet_tvoje_ticho
01. 12. 2008Usmáty_autor
25. 02. 2008Jarmila Moosová Kuřitková
14. 08. 2006
Je to opravdu DOBŘE napsané. Staré známé téma, které neustále oblékáme do nových šatů a tobě se to moc moc povedlo. Osobitý přístup, známé obrazy, rytmus, hudba!!!!! Čte se to s lehkostí....
*
Chce se mi křičet! ****
(Mimochodem, už jsem odhalila, co mě tak strašně fascinuje na tvých verších. Člověk to čte a říká si - vždyť to tak hezky plyne, je to tak jednoduchý. Jaktože to neumím taky napsat? Právě proto, že napsat takovéhle přirozené krásné verše je největší umění.)
Shelli - jo, tak zrovna od tebe to teda sedí ... to já mám pocit, že se můžu učit u tvých věcí, jak psát jednoduše a výstižně ... a pokud jde o ticha, tak tu není větší expert, než ty - ve své poslední básní z nich máš celý oceán ... :-)
týýýýjo, tolik tipů... to by se jeden uzáviděl...
a já přidám.... ne, vážně, tohle je bezvadný.... studený pohlazení... jak kostka ledu v dlani.....
moc se mi libi...
skvela vec..davam do nejoblibenjsich!
proc nejde dat vic tipu?!
No jo...a klobouk dolu.. T.. Ty když něco, tak to stojí zato..A tohle s tvým dovolením asi musím ještě přeposlat jinam. Seiferte jeden..))
ani jsem netušila, že je tu tolik redaktorů :o)
ale blásnička je to bezesporu krásná. prostě jo. né že bych se nechala strhnout davem, ale woni maj vyjímečně prawdu :o)
a Dianka tomu nasadila korunu. přímo kongenitální :)
blbjenko, současný stav redaktorů je 232 ... myslím si, že tolik jich nemá po celém světě ani CNN ... :-)
a vyjímečně si vážím tvý upřímnosti ... co mi taky zbývá, žejo ... :-)
dílo Dianky jsem už označil skor stejně :-)
jak by mohla nudit, hlupáčku, když je tak málo k potkání... ? .O)
a nepřeháním, vážně to tak vidím.. i po několika dalších přečteních.
☼ W.
malinka_hvezdinka
14. 12. 2005
děkuji všem za návštěvu a ocenění, a zvláště vesuvance za obrázek - tenhle mráz určitě maloval na okna UMPRUM nebo AVU ... :-)
kam zamykám si na petlici
nejtišší ze svých zimních tich
moc hezká je***
Jé, to je děsně pěkný, jak je to rýmovaný, tak se mi to líbí :o)*
Až na ten hřích, ale budiž.... :o)
pozorovatel
14. 12. 2005
jsi moudrý, to je to nejcennější .........................................
neuvěřitelně DOKONALÁ, každý slovo, každý písmenko přesně na svým místě, jsem úplně unešená!!!
*******
J_a_n_i_c_k_a
14. 12. 2005
Připomnělo mi to začátek básně od Nallien:
Na okenních tabulkách
po ránu
květy mrazivě
zavoněly
jak procitnutí
....jen se mi to tak vybavilo při čtení díla...jinak je to moc krásné...prostě tvoje:) něžné a nezklame...hezké hladké rýmy...neškobrtá...zkrátka moc dobré:) tedy tipuju*
Já také podle tvého vzoru
zamykám ticha do trezoru.
Až jednou někdo zjistí kód
mé hříchy vyjdou bez potlesku
na stránkách zítřejšího Blesku
a bude to snad na rozvod ;-)))*********
kouzelná_květinka
14. 12. 2005
chci všem - některým znovu - poděkovat za návštěvy a výrazy ocenění, mám radost, že tahle amatérská rádobyklasika tolik zaujala ... fakt mám radost a upřímně přiznám, že jsem to nečekal ...
dream - taky?
Witch - přeháníš ... já zastávám názor, že přílišná dokonalost nudí ... sice to používám jako výmluvu, ale něco na tom bude ... :-)
Lyrae - půjdu se podívat
Zboro a nechápu - velmi si cením vašeho přirovnání, byť je přehnané ... možná je to tím, že pocházíme ze stejného kraje :-)
Diano - kdybych se méně styděl za používání nečeských výrazů, tak bych napsal, že cos napsala, je kongeniální ... díky :-)
Spring - lehoučký to asi bude tím, že jsem měl včera k obědu čočku, takže mě to uvnitř nadnášelo, a procítěný asi tím, že používám dobrý nosní kapky ... zrovna jsem jejich zbytek dneska věnoval Bezince u jejího posledního díla ... :-)
ještě jednou všem dík :-)
Všechno už tady bylo povědíno
já jen
ta báseň chutná jako dobré víno
T**********************************
Kongeniální? Inu, schválně jsem použila stejnou formu, ale obsah i zmíněná forma jsou jen karikatury geniálního dílka.:-))))
Deset tipů nevyjádří, jak moc se mi líbí.
Ste mi byl, pane, doporučen nejmenovaným....
Moc pjekně zvládnutej rým a vůbec všecko, snad se ani nedá nic vytknout....
Asi sem dnes potřebovala něco podobnýho přečíst....Dik a papá
Nemohu ale nikde říci
kam zamykám si na petlici
nejtišší ze svých zimních tich
!!! Tak intenzivního zážitku, jako u téhle Tvé básně, se člověk jen tak nedohledá...
Protože jsi čtenáře (nebo aspoň mě určitě) v první strofě postavil mezi kmeny stromů a dovolil tak s celou básní zůstat, bylo to... veliký. Pro mě blízkost nad jiné...
Díky.
*****