to Silene - občas sem nakouknu, leknu se, že to ještě někdo po těch letech čte a jdu zas pryč... poezii sice za mák nerozumím, ale myslím, že nejpřitažlivější na ní je expirace... ;-)
Hezounká, lehounká, jímavá - a noční zadluženost vykoupená ránem, v ní je můj přesný pocit.
(Prolétla jsem komentáři:
Připadne mi směšné vymezovat skutečnost poezie tím, jak má nebo nemá vypadat; je na ní tím nejpřitažlivějším, že lze tolikero způsoby a formami myšlenky spolu s pocity do slov odívat, ačkoli se z nich svlékáme.)
Tvoje básně jsou pro mě jednoznačně tím nejlepším, co jsem (prozatím) na Písmáku objevil. Má poklona.*
Zbora: jak se zdá, opět přicházejí do módy zombies...
nektera spojeni vazne uzasna. nektera min. ale celkove to na me pusobi opravdu mile.
Zastesklo se po sméťovi? :o)
Není co kritisovat. Krásné, perfektní struktura, úžasné verše... Tip + oblíbené.
netroufám si komentovat, prostě souhvězdí :) ***
jako vždy sázím na jistotu
Nádherně poskládaná slova
Praha umí být kouzelná ***
:)
Kousek od Brna... Prahu (hlavně tu noční-ranní) mám ale ráda natolik, že se musím pořád vracet.
vlastovka: na pár dní v Praze? a odkud jsi přiletěla? :-)
Já nad tím pokaždé dost dlouho přemýšlím... asi mám prostě někdy noc a někdy ráno- jak se zachce :) (To ale nic nemění na ocenění Tvé básně- jsem teď na pár dnů v Praze, tak se mě to dotýká ještě o trošičku víc...)
vlastovka: díky, byť já doufám, že je ještě noc... :-)
Je krásně brzo ráno a takové věci se teď moc dobře čtou *
Pacer: no dyk já už taky žádnej nechci, já chci akorát aby mi tu nepobíhaly nějaký patvary... :-))
:) zachovej klid - paceruv trik - jak říká pozo - zbytečně, dobrá díla mají jít na scénu.. a ne jen náhodou. Houšť A VETŠÍ KAPKY PROSÍM. Tip jsem již dal, další nemám, sorry
a2a2a: tak dík, to je vážně paráda, buďto tu nechat pobíhat texty rozházené až k nesrozumitelnosti, nebo se smazat... tomu se říká users friendly, že? to se na to raději vykašlu, ale štve mě to! tak dobrou... J.
nejde to udělat. Já jsem toto zažil s Panem profesorem a Komenského sady. Teď už do ničeho raději nezasahuji.,Žádal jsem písemně správu serveru o nápravu, aby mito vrátili do seznamu děl, aniž by to bylo publikováno. A výsledek vidíš. Automaticky každá úprava díla si vynutí nový datum a bez publikace to nejde. Jedině smazat. Bohužel.
a2a2a: dík, nevíš náhodou, jak to udělat, když chci opravit rozsypaný text a potom vrátit tu věc tam, kde byla původně? buď se mi to jenom uloží jako koncept, nebo se publikuje znova... je to dost problém, protože rozházenejch mám povícero, achjo...
princezno děkuju, ale povídám, nehodnotit! já bych to sem necpal, jenže ono to jaksi díky místním technologiím nejde opravit a vrazit zpátky, kam to patří...
zmovu jsem četl a řekl bych, že básně z té tvé tvůrčí doby mi přijdou možná nejhezčí
já bych ti fakt chtěla napsat něco hrozně chytrýho a duchaplnýho...ovšem nic mě nenapadá :o)...to bude mým mládím asi :o))
líbí se mi, ale přiznám se, že sem si ji pořádně přečetla hlavně kvůli slovu "říkanky" v názvu :o)...je to hezká cesta*
nic si z toho nedělej milé kůtě, ono to tvoje mládí má zase jinak ledacos do sebe... ;-)
a dík, no... :-)
badholka: :-) já sem ze židovský famílie, my tak eště chanuku, ale nějakej ježíšek... to mi neříká vůbec nic, takže ani nevím, co to mrně roznáší... ale jestli rány, tak to je moje mínění o křesťanské kultuře zase o něco slabší... :-))
sirka: děkuji mnohoráte.. :-)
hele, osobo... :-)) a pozdravení zombie tetičce... ;-)
což ovšem nemusí znamenat, že tudy žádný neproběhly, to může taky znamenat, že potřebuješ nový brejle má milá... :-)))
aha, tak je to jasný, zkus místo popelníku brýle, dioptrické... :-)
nejvic me dostal zaver, ale je to genialni kompletne
Já jsem taky Z. :-)
I. intermezzo mě dostalo úplně nejvíc... celá je krásná.. ale stejně, píšeš víc hlavou než srdcem.. protože srdce většinou plodí nesmysly, které se musí učesat
TV
a ještě jsem zapomněla - ten obrázek krásně ladí.... celé ti to tak koresponduje :) mám radost
ty seš na mě dneska nějak podezřele hodná, nejdřív sprcha, potom župánek, teď dokonce tip... a taky výběr... to jsou věci, sakra, to bude drahý... :-)))
Smetiprach: ale já jsem vždycky hodná :) já jsem prostě taková hodná holka /někdy až moc, mužský toho zneužívaj:(/
tak že bych si taky trošku zazneužíval? ale depak, vždyť to se nedělá...
(ale je to škoda)
:-)
eee, já zapomněla
ještě jednou
"jdu večeřet"
hluboká kritika :))))
eee, já zapomněla
ještě jednou
"jdu večeřet"
hluboká kritika :))))
eee, já zapomněla
ještě jednou
"jdu večeřet"
hluboká kritika :))))
heh, dokonce 3x
pardon :((
tak vážná sem zas být nechtěla :D
přestávám kecat, jdu večeřet :)))
ano, správně jsi pochopila, že mi to stačí říct třikrát... :-)
dobrou chuť...
vydej to knižně! pokud jsi tak ještě neučinil...:)
práce se slovy, obrazy, rytmus... tohle všechno... klaním se
*
Rybka: a plav do pošty... :-)
poslednísklenička: děkuju slečno okrojovaná, já si moc nedovedu představit, kdo by to kupoval, ale hezky se to poslouchá... :-)
poslednísklenička: Přesně to jsem mu teď psala do zpráv :) sdílíme svůj názor
Smetí: plavu si, ani nevím jak, vždyť jsem Ryba a nejsem Rak :)) hehe
dívky milé, já si půjdu někam stranou zpychnout, ano? .-)*
Smetí: No, na skládce je fajn, na nový smetí se tam čeká... :-)) a na smetí tam sedá prach.... :-D
nic ve zlým ;)
+++t, v mušelínu do průsvitna zahalená
Bernies: děkuju, takovej nálet, co tak najednou? :-)
Jak najednou? Divam se kam ty lidi tady zenou a heleme se, na liště se neco trepeta - stovky zvednutych skandujicich pazi - Smetiprach Smetiprach......!!! A jak jsem byla daleko, tak uz mi doznivalo v zausi smetivpat-ách, Tak si rikam, hrome, tam se neco deje !...Tak jsem prilitla, koukam nahore neco okrovyho, postavy u turniketu a pod tim slova jako kdyz otevres vsechna okna a zaclony se pozadaji o tanec... Pritom nemuzu chybet a tak sedim tise v lozi - sem tu sama za sebe a vdechuju tu atmosferu:))) Diky
no já žasnu, na to, že na mé autorské stránce stojí: autor nepublikoval žádná díla, tak je tu najednou nějak živo... :-)
já děkuji a přeju hezkej večer... :-)
Daisy: zdravím a děkuju... :-) j.
tak tak, vůbec se nežinýruj, tipů se sem vejde a ještě mi můžeš psát, jak jsem úžasnej a drbat mě za levým uchem... teda ty můžeš, ze staré známosti i za pravým... jak se vede? :-)
papa, hezkou cestu... :-)
Yarie: svým způsobem to je pohádka... :-) díky.
Hessulim,Christina, Zbora, hai_mal: děkuji vám vážení... :-)
Lukáš: dík, stavte se častějc vaše sqělosti... j.:-)
básnička! a ti lidé na obrázku chodí po neviditelnejch eskalátorech a pak že je slepá...no :)) *
overflow: ó, poklona noční ptáče od náplastí :-).... děkuju velmi. j.
pane, opětovně překrásné... jak vy to děláte... že tak mile píšete...***
Rutra: mám velmi milý inspirační zdroj slečno... :-) děkuji...
Smetiprach: jo. tak to se tak někdo má... samozřejmě mi v hlavě hned vylítlo:a co či kdo ten zdroj je!, ale poté jsem si uvědomila, že tak soukromou otázku položit, bylo by krajně nezdvořilé... tak snad jen, že doufám, aby ten zdroj vydržel co nejdéle... jelikož ráda čtu... vás...
Rutra: zdroj je kdo a taky doufám.. že vydrží... :-) díky, hezký večer. j.
já to tušiti... vám též krásný večír aj noc...
Jak může někdo vytvořit něco tak úžasnýho...............Krása...........Tip, i když bych dal i víc
Sila. škoda, že sa dá dať len jeden tip. Skutočne krása.
:-) .. netřeba .. potěšení bylo .. a jak vidno, nejen .. na mé straně
jsem netušil, že se tu dá nalézt i POEZIE....t
Není mi jasné, čím byste ještě mohl na ta okna mléčných dráh ťukat, když ne prsty - snad penisem. Nejste sám, kdo vydává blábolivé nesrozumitelnosti za poezii. Další "zastavení" nekomentuji - ztráta času. Jediná stručná charkteristika vaší básně : zmatenosti.
Až vyčichne strojený obdiv vůkol, budete si ji číst jen vy sám. Zdá se mi, že značná část portálu, kde jste se zabydlel, je křepčení kolem bublin.
Noel_Fabuleux, Genor, Lorwen, park: vážení, děkuji vám za přízeň... j.
to je miniatura jak bejk***
...a možná i vím, kudyma šels :)
Všechna tři zastavení mě moc zaujala, nádherná báseň, kterou pěkně doplňuje i obrázek..... TIP a V
Mermomoc: jestli to tam jenom trochu znáš, jisté nápovědy si není možno nepovšimnout... :-)))
vesuvanka: děkuju za přízeň Jani... :-)
:)) tak trklo to, ale já to poznal podle těch hlohů
...kdo z křťenců Vltavou by neznal postmoderní Hol. nádr, PKOJF a tu dlouhou álej, kde dříve tramwej stahovala trolej a pochopitelně Planetárium. Třeba tě někdy omylem a nechtěně porazím na bruslích. :)) pane básníku.
tak to ti pěkně děkuju... :-)))
neboj, jsem nemilitantní inlajnista. :)
Marnotrat: děkuji slečno... :-)
per_zay: díky pane... :-)
nechápu: jo to byl překlep? já myslel, že cituješ Rostanda "ťot skoganští daketi sjou".... :-) děkuju... j.
nojo, záleží asi hodně na tom, s kým tam člověk sedí... ;-)
:-) ještě jednou děkuju... hezkej večer... :-)
Dobrý rýmy. Mám rád, když se rýmuje:)
StvN: vítán buď, kdo s dobrým úmyslem odcházíš... :-) díky Štěpáne... my máme rýmování taky rádi... ;-)
sklenář: já už myslel, že jsi zanevřela... dík... :-)
asi už nepotřebuješ slyšt,že je to dobrý....já na tom nevidim ani prasklinku...tip
sklenář: :-)
Rozinka: každej to potřebuje slyšet... já taky. děkuju.
tady je jasný důvod, proč my dva se nesneseme :-)
hezký den přeji
když ono je to vlastně takové nic - co ale nádherně zpívá ****
I když nejsem přítelem podobné grafické úpravy, zde je namístě, je to prostě bezchybné. Smekám. Snad nezpychneš?
Je to takové hladivé. Moc se mi to líbí, umíš to.
já myslela,že zrovna ty ne....:-)jsem se nějak sekla asi...
jéžišmarjá to je pěkný
jak to dokážeš napsat takový pěkný věci?
no to je fakt pěkný tohleto
*t
Silvita: jasný důvod? který? a není pravda, že se nesneseme my dva, vždyť přeci nemůžeš brát moje výhrady k tvé práci jako výhrady k tobě coby člověku... a taky hezký den... :-)
Hrbol, Paul_van_Drax, Diotima, Savitri, (závorka), sidonia, synáček: děkuji vám milení... :-)
komedie: a zrovna jo...:)))
Presbyter: zpychnutí nehrozí, už takhle jsem ješitnej až běda...
:-)
prosím, když by si měl chvilku, mohl bys mi napsat, který druh grafické úpravy to nemáš rád? to nespěchá, jenom by mě to zajímalo, díky, j.
to je jako od umělce...to je...*
ať už členění i ladění .... obrovská duše s ještě větším darem vnímání ...........
děkuji za krásnouchvíli *
K_Anče: ale jen jako... :-)) díky.
Eg_Ar_11: já děkuji za návštěvu... :-)
morgy: děkuju, přijď zase někdy... :-)
Smetiprach: dosud jsem netušil, jakého génia v sobě skrýváš... nejlepší, co jsem kdy četl! a velkoryse dodávám, že nejen tady...
tip je samozřejmost
ok, přijdu a slibuju, že pobudu chvilku dýl
dnes to bylo jennaskok, ale už si na tebe brousím zuby
:o)
jakopes: hezky se to poslouchá, ještě za druhým uchem bych prosil... :-)) ale vážně, děkuju...
morgy: vždy vítán(a)... :-)
A jak ti můžu pomoct brouku ? :-)))) větší písmenka ??? :-)
skvěle, všechny se mi líbí*
Adam: co ty tu? to dělá ten vázaný verš, přiznej se... :-) děkuju...
Brouk: tak tumáš; http://www.pismak.cz/dilo.php?num=176821
dobré to tady šoupnout znovu...po ránu krásné pohlazení:o))
Zuzu: to není znovu, vkládám trochu dřív, s pozdějším datem, protože potřebuju odstup, vždycky mi chvíli trvá, než doupravuju... :-)
ano dobře, já to chápu:o))
Sarrah, Whitesnake: děkuji vám... :-)
Chtělo by to pár slov navíc, třeba intermezza totálně rozevírají oči a jiskří jak zjednaná. Jindy mi čtení mírně rušilo ono proklamované říkankovství, jako by autor umně balancoval na hranici mezi ironií a upřímnou horoucností. Ano, je to povedené, zralé a ... až na pár míst a výjimek, které se však úzce dotýkají mé subjektivní chuti... i jímavé.
Whitesnake: páni kritika, teda děkuju, vážím si... zkusím zapřemýšlet.
doopravdy nádherná věcička, velmi povedená, nemá chybu............T a V
oleandr: děkuju pěkně... :-)
velmi rád ještě určitě několikrát zas
ááááááách....
přijmi mou tichou závist :)
*****
Shelli: bude-li tichá, beru... .-) ale vážně, děkuju a zase se někdy stav... :-)
Tak pořád tolik neděkuj, smet - rozplývváš se jak přeslazené cukrátko :-)
když mě babička vždycky říkala, že se děkovat má... že tím jeden nic nepokazí a nevypadá jako nezdvořák... ;-)
flétnistka: děkuji, dívko muzikální.. :-) j.
a kde jsou ryby???
Nám na zahradě ryby rostou na všech stromech...
kapři, pstruzi, slavíci, úhoři...
tak to my Ti pošleme jednu z našich verzí té pohádky...
Slavík už není,
pil nám krev,
zbyly jen dirky
po trnech
ve dřevě
padací lávky
do naší zahrádky se chodí po lávce, teda když zrovna Acheron
nezamrzne, to se pak může přeběhnout jen tak...
TIP no teda, my se bojíme vlků...
brabíci: děkuji vám, víte moji milení, já ty ryby... no, já je tam s ohledem na váš mravenčí jemnocit nedal... teda dal, ale nechtěl jsem to moc, to... no... zkrátka rozmazávat... ale když jste o tom sami začali... mám jednu otázku?
Co snídalo by
hejno kormoránů
od říčních ostrovů
v zlatavém ránu?
Kdyby
v té básni (skrytě)
nebyly i ryby?
...aha ?
brabíci: a jo, vlastně... v tom jezírku ve stromovce jsou samozřejmě taky...
aha...
no ale skrývat ryby do bříšek kormoránů,
to jsou teda pěkně zákeřný básnický metody...
mravenečci: to já ne, to ti kormoráni, ale slibuju, že příští tři zastavení situuji do doby před kormorání snídaní, i když tak nerad vstávám... ;-)
moc moc pěkné, signore! tip!
je napsána profesionálně ... předpokládám, že splnila svůj účel ...
mám na mysli to s tou dívkou ... a že až ses vrátil po dlouhé cestě, bylo ti stejně, jako V.N ... :-)*
Jo*
a aspoň vím, že 3. 11 se nemám ukazovat:)
moc krásné čtení, pane:)
Pacer: jak jsem slíbil, tak jsem varoval... :-))) díky Jirko...
egil: stav se častějc, jsem rád... j.
navzdory tomu jsem asi neposlal avi, takže až teď a hezkej den. j.
Noe1: no, nějak asi nebylo pro koho je psát a už zase je... :-) dík...
kdo umí, ten umí******************
moc příjemný, tak akorát slov.....
a Kokolia fajnový
t
Je přesvědčivě krásná, obrázek, členění a mezititulky jsou hedvábným balením i vábením současně. Co k tomu říct ? Když čtu ty spousty básní zde, na Totemu, mám často dojem, že jsou povedené, že mají rytmus, že mají výpověď, že jsou upřímné a pak jsou básně, kde mám pocit že jsou básněmi už jen svou barvou a stačí mi to předem. Ta k nim patří. t,v
Siral, dream, dadíková, alťoid: děkuji uctivě a poroučím se... :-) j.
a2a2a: Jirko, děkuju mockrát, ty dovedeš vždycky potěšit... až mi jednou umře sebevědomí, pozvu si tě, s dovolením, na jeho rekonstrukci. Díky, j.
haha, napsal jsi to skvěle o Jirkovi....:))
jinak - ráda si čtu, tady
rád přijedu, alespoň ti vrátím něco z psychoterapie, kterou mi tvé věci poskytují
Také se tam poblíž ráda toulám, nejedna báseň vznikla právě tam...
Verše jsou to krásné i to strukturování - díky jemuž se zde procházím s tebou :-) ***
Markéta: to mám radost, děkuji... :-)
snow: a budeš vždy vítána... díky, j. :-)
mám ráda Prahu...přesně pro tohle, pro tu atmosféru...a Tobě se ji(jak jinak) podařilo spoustu dát i do těhto "pozastavení"...krása, prostě krása*
hmmm... já tak nějak nemám slov...víš... ono je to tak nebité atmosférou a city, že to na mě působí jako bomba.... nádherný den od úsvitu po hvězdy.... ladná, bez jakkýchkoliv kudrlin a přesto lehce splývavá a všeříkající....ale jen tak hluboko, jak dovolíš... břehy jsou dány a je na nás, jak si je tímto dovolíme prohloubit....
bravo pane!! a děkuji, že sem mohla číst dříve!
tv
Zuzu + květinka: děkuji za návštěvu a slunnou vlídnost... :-)
Janku, je to vyjímečná báseň, dokonce jsem si ji nahlas recitoval,
je skvělé, že se s něčím podobným lze na Písmáku setkat. Nechci tím říct, že by tu nebyli další autoři, jsou, ale mám prostě radost.
Jiří, děkuju, jsem moc rád, hlavně kvůli té dívce, pro kterou jsem ji napsal, díky... j.