Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V jednotlivostech

Výběr: Fouckault, kontraphunka, G_B_Show, Print, Noe1
15. 02. 2006
74
7
16078
Autor
pozorovatel

pozdě večer
v okně je spousta hlav jak v gilotině
kouří ke hvězdám melancholicky mraky
a druhý den prší žlutej nikotin na naše hlavy
jen proto že nebe je blíž než si myslíme
v každý louži vidím kusy ráje
zas začínáme znovu
brzo ráno

7 názorů

sepiolite
21. 05. 2009
Dát tip
výtečné je to jako nasycený roztok..jsou tam dokonalý obrazy, co drží pohromadě pozdní večer a brzké ráno..tleskám*

bajron
11. 04. 2007
Dát tip
aj u nas to tak byva(hlavy v oknach)...:)*

pozorovatel
26. 03. 2007
Dát tip
za tu sedmdesátku může zamrzlej zlatej výběr a systém, já jsem slepej s houslema:)

Mánička
08. 03. 2007
Dát tip
v jednotlivostech... kus ráje nalézám :-) *

stenos
16. 02. 2007
Dát tip
Fajn

Tom
12. 07. 2006
Dát tip
not bad *

pozorovatel
28. 04. 2006
Dát tip
vždyť se snažim:))

Aymi
28. 04. 2006
Dát tip
a přece by ses dotýkat měl :o)

pozorovatel
23. 04. 2006
Dát tip
jen se usmívej..:)

akaša
23. 04. 2006
Dát tip
:)

tristes
16. 04. 2006
Dát tip
nic pro veřejnost

pozorovatel
16. 04. 2006
Dát tip
no a co jinak jak se máš?

tristes
16. 04. 2006
Dát tip
ach!

pozorovatel
16. 04. 2006
Dát tip
jsem si za tenhle billboard tvrdě zaplatil!

tristes
16. 04. 2006
Dát tip
hey.. kdy to odsud konečně zmizí? :)

to už se dlouho nestalo, aby mi při čtení básničky naskočila husí kůže.

pozorovatel
10. 04. 2006
Dát tip
tipoval romale neboj, taky dostaneš:)

pozorovatel
10. 04. 2006
Dát tip
zrovna teď se mi začali i kritiky ukazovat vlevo a dokonce i normálně asi to opravili

pozorovatel
10. 04. 2006
Dát tip
konečně jsem tě dostal Fantomasi! věděl jsem, že jednou uděláš chybu a ta chyba se právě teď stala - tipnuls dvakrát

pozorovatel
10. 04. 2006
Dát tip
zase dvakrát! a já vim, proč..sakra a dals mi už druhej tip, jdu to nahlásit!:))

pozorovatel
10. 04. 2006
Dát tip
:)dík jenom když si kliknu na vlastní/kritiky

pozorovatel
10. 04. 2006
Dát tip
:)dík jenom když si kliknu na vlastní/kritiky

pozorovatel
10. 04. 2006
Dát tip
a co 64? ty vole systém umrz a já tu zůstal viset náhoda

pozorovatel
09. 04. 2006
Dát tip
taková malá systémová chybka hele, tak ať se to povede, mamčo:))

Dirty
09. 04. 2006
Dát tip
no jo :) proč to tam je jako dvakrát?

Dirty
09. 04. 2006
Dát tip
no já nic zatím :( už jsem 6 dní po termínu...všichni mě už předběhli :( tak uvidíme...

pozorovatel
09. 04. 2006
Dát tip
že ty si ho necháváš pro sebe a nechceš nám ho ukázat?:)) dej hned vědět! přijdu se podívat:)

Dirty
09. 04. 2006
Dát tip
no já nic zatím :( už jsem 6 dní po termínu...všichni mě už předběhli :( tak uvidíme...

pozorovatel
09. 04. 2006
Dát tip
pozdě?:) a co ty? :)) to mě zajímá nejvíc!

Dirty
09. 04. 2006
Dát tip
nezačínáš ty bejt nějakej pesimista? na to už je pozdě ne?

kassiope
09. 04. 2006
Dát tip
Je taková tak akorát...*

Sakurka
05. 04. 2006
Dát tip
velmi výstižné! a pěné tak melancholicky pěkné...tip

Nechal bych to jak to je, uz ma vlastni zivot, vazne zajimava hricka...

Slezan
25. 03. 2006
Dát tip
inspirace ve Valce s mnohozviretem? noci plnych nikotinu je moc...zakony nezakony. text bych nazval zajimavym

Slezan
25. 03. 2006
Dát tip
inspirace ve Valce s mnohozviretem?

Slezan
25. 03. 2006
Dát tip
inspirace ve Valce s mnohozviretem? Noc plna nikotinu...takovych noci je tu bezpocet:(. Zakony nezakony. Text by se mozna dal nazvat zajímavým

Čumák
25. 03. 2006
Dát tip
měl jsem chvíli strach, že mi začně z monitoru stříkat krev :o)))

Čumák
25. 03. 2006
Dát tip
páni, to je tipů... a keců... :o)

pozorovatel
23. 03. 2006
Dát tip
:)) díky

je faj n vidět.. že některé věci se tu nemění.. dávám tip, kdyb mi ho nevzali dal bych i výběr. old peesmack forever..*

Zbora
22. 03. 2006
Dát tip
R: ok

Repulsion
22. 03. 2006
Dát tip
Je to kritika naprosto odpovídající rozsahu a povaze díla. To chceš, abych rozpitvával každý verš zvlášť? Kromě toho platí to, co je napsáno výše: Testuju.

Zbora
21. 03. 2006
Dát tip
Dostal jsem avi...to předpokládá, že zřejmě chceš abych na Tvůj příspěvek reagoval. Nuže: s Tvým dojmem souhlasim, ale kritika to neni, natož vážná.

Repulsion
21. 03. 2006
Dát tip
Milý Automobile. Budu-li se chtít k něčemu se vyjádřit, vyjádřím se. Pokud mě to přestane bavit, zase odtud v tichosti zmizím. Zatím testuju. Každopádně mi můžeš políbit prdel.

pozorovatel
21. 03. 2006
Dát tip
noe: jsme oběti úspěchu:(

Noe1
21. 03. 2006
Dát tip
A taky bych řekl, že zůstala šikovně viset mezi zlatými výtěry při převodu na novou redakci - ta hned tak z očí nezmizí :-))) Náhoda která klíčoidně ovlivnila tipáž. S tou mou blbůstkou co je ve výtěru to je podobné, rozhodně její tipáž nodpovídá jejímu významu pro světovou literaturu. Ale to je život, jedna velká nespravedlnost :-)))

pozorovatel
21. 03. 2006
Dát tip
automobil:))) ona tu už dlouho visí, tak se neni čemu divit.. ale mám ji rád, to je jasný a i si za ní postojim:)) čau

pozorovatel
21. 03. 2006
Dát tip
všichni mě milujou:))) no, já bych spíš řekl, že jsem napsal básničku v tzv. popproudu a to většinou neni genialitou udivující dílo a je krátká

pozorovatel
21. 03. 2006
Dát tip
všichni mě milujou:))) no, já bych spíš řekl, že jsem napsal básničku v tzv. popproudu a to většinou neni genialitou udivující dílo a je krátká

Repulsion
21. 03. 2006
Dát tip
Fíha. 55 tipů. Paráda. Podívejme se tedy, za co je autor ve skutečnosti dostal. Odpověď je jednoduchá - dostal je za to, že je to náš "Pózo", kterého máme všichni tak rádi. Dílko to rozhodně není špatné, a musím uznat, že Pozorovatel udělal za ty tři roky, kdy jsem tu na něj poprvé narazil jako na poněkud nesmělého autora, slušné pokroky. Přesto je to báseň spíše průměrná, která sice neurazí, ale rozhodně není ničím výjimečná. Zajímavý je druhý verš: v okně spousta hlav jak v gilotině. To má náboj, utočí to na imaginaci. Zbytek je slušný standard, ale nic nového pod sluncem.

pozorovatel
21. 03. 2006
Dát tip
to děkuju:)

Eg_Ar_11
21. 03. 2006
Dát tip
NEZKLAMALS *

pozorovatel
20. 03. 2006
Dát tip
v neděli večer hrajou V sobotu ráno

Miroslawek
20. 03. 2006
Dát tip
v neděli večer, v sobotu ráno

pozorovatel
18. 03. 2006
Dát tip
já nazval tvojí otázku hloupou, ne tebe tak mi to nemusíš vracet nějakou slabomyslností pak si myslim, že jen provokuješ můj názor, jestli je ta báseň dobrá nebo špatná, ti je k ničemu

pozorovatel
18. 03. 2006
Dát tip
"Připadá ti dobrá" je veselá otázka autorovi:))

pozorovatel
18. 03. 2006
Dát tip
otázka mi přišla hloupá a ty si napsal, jak ti báseň přijde - to mi stačí

pozorovatel
18. 03. 2006
Dát tip
já si jen napsal básničku myslim, že je rozdíl mezi hodnocenim a tipovánim

Čumák
16. 03. 2006
Dát tip
ach. nikotin...

Karbo
14. 03. 2006
Dát tip
nechápu, jak to může mít tolik tipů.. nic v tom nenacházím..

Cookie
14. 03. 2006
Dát tip
tak to je koloběh konzumního života *t

pozorovatel
13. 03. 2006
Dát tip
49 je opravdu nechutný 50 už je lepší:)) né, já už to škrat nemůžu, by tam nic nezůstalo:)) a díky moc

wooxy
13. 03. 2006
Dát tip
mně se líbí skoro všechny básně, v kterejch je buď "brzo ráno" nebo "pozdě večer/ v noci", je to taková moje perverze, fakt :) ne, fakt je dobrá (a nová docela,doufám), ale 49 tipů je nechutnejch :) * (a jestli můžu rejpat, tak bych vynechla "melancholicky", protože je to jakoby pocit, kterej z toho má vyplynout a vyplává, takže je škoda to takhle polopaticky naservírovat, člověk si pak nemůže přidat dobrej, jakože si to domýšlí a vytváří sám + že to chápe a je prostě chytrej :), ale stejně koukám, že už ti to někdo asi psal, jenže jsem líná číst těch milion dvě stě tisíc osm set šedesát pět kritik, který tu máš)

silent
13. 03. 2006
Dát tip
v okně je spousta hlav jak v gilotině ... je obraz nejlepší, kterej mě nutí přemýšlet, jestli jeden člověk už je spousta :-))

pozorovatel
12. 03. 2006
Dát tip
ne?

Aymi
12. 03. 2006
Dát tip
Jo?

včelička
08. 03. 2006
Dát tip
jistěže:) odraží to naši dobu pomočenou jen, cítím to trošku jinak výborně, jen tak dále

A taky na těch zastávkách, tam by se to teda jako mělo taky tohleto, pranýřovat, žejo.

tamten
05. 03. 2006
Dát tip
pekne

pozorovatel
05. 03. 2006
Dát tip
dám ji pod jiný nick

pozorovatel
05. 03. 2006
Dát tip
dobře:)

Goldstein
04. 03. 2006
Dát tip
To s tou gilotinou znamená, že cigára zabíjí? Pokračování v kouření je tedy sebevražda. Takže nebe není tak blízko. Je dál. Sbevrazi prý do nebe nepatří. Ale ten 5. a 6. řádek mě nadchnul.

nám se líbí... ale na totemu má lepší název... :o) T

pozorovatel
19. 02. 2006
Dát tip
mravenci: nech toho.. nechci, aby mě znali

mortecino
19. 02. 2006
Dát tip
zrovna nedávno mi vyprávěla jedna stařičká paní: "dneska každej blbec napíše něco jako cigaretový ráno, a je hned nadšenej jak je velkej básník..." :) si rád hraješ, žeano? s tim textem moc dobrý fragmenty, ale dohromady to není uplně doladěný, řek bych-- asi to tu možná už nekdo psal, ale tu předlouhou diskusi sem fakt nečet

pozorovatel
19. 02. 2006
Dát tip
a to navíc ani nekouřim:)) no, já ji zamýšlim do takovýho delšího cyklu.. ale uvidim ještě dík

mortecino
19. 02. 2006
Dát tip
tak to sem zvědavej tedy nemáš zač

Markéta
19. 02. 2006
Dát tip
je v tom hmatatelně a věrně obsaženo kus životního pocitu ***

sklenář
17. 02. 2006
Dát tip
...z psychologického hlediska ano :-))

Zbora
17. 02. 2006
Dát tip
Ale jistě že nemusí...nic nemusí. Neřikal...tak to je bezva ne? ...ale je zvláštní, že z Tebe mám ten dojem...dojem "vymyšlenosti".

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
ze mě jako z člověka nebo ze mě jako autora? jako že nepíšu po citu, ale po myšlence..

Zbora
17. 02. 2006
Dát tip
Autora...jo...Ty mi sice řekneš, že to není pravda...ale spíš myšlenkář :o)

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
proč bych ti to říkal?

Pisces
17. 02. 2006
Dát tip
hele nemysli si, že je to dokonalý ale ten tip ti dám... možná... hmmm

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
Alpha: mám dát do názvu vykřičník?:)) Pisces: myslim si, že je to dokonalý? a jaký možná?.))

Pisces
17. 02. 2006
Dát tip
já si myslím, že ty si myslíš, že je to dokonalý ))

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
a proč si to myslíš?

Pisces
17. 02. 2006
Dát tip
17.02.2006 01:01 jen tak

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
to je dobře, že tam je ten čas

Pisces
17. 02. 2006
Dát tip
žejo? :)) ty si to ted nemyslíš? a dávej bacha, co odpovíš, protože a poněvadž...

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
já už na to vlastně odpověděl v odpovědi zborovi mně se málokdy něco líbí ale nechápu, jak jsi k tomu došla ty..

Pisces
17. 02. 2006
Dát tip
tak v tom případě ti nedám tip ! přece nebudu tipovat něco, co se ti nelíbí :-)

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
nelíbíš se mi!

Zbora
17. 02. 2006
Dát tip
:o) tak co teda? po citu, nebo myšlence?

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
jak kdy, hele:)) jsem v tomhle ohledu dost barbar.. ale asi na čtenáře hodně působěj ty moje kecy okolo:))) jinak nevim proto bych rád někdy napsal něco jako sbírku.. na čemž trošku pracuju..teda nepracuju..bavim se tim - je to hodně zajímavý (snažim se psát o sobě:)))

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
Alpha: když já nevim...poraď ale šlo by "Pozorovate!":))

Pisces
17. 02. 2006
Dát tip
a ještě navíc k tomu chlap! a ješitnej egoista a sebestřednej .)))) snažím se psát o sobě :)))))))))) taky se mi nelíbím

sklenář
17. 02. 2006
Dát tip
pozorovatel, Zbora: už chvíli vás tu sleduju pánové :-)) z toho kam to Zbora tlačí jsem si udělala jednoduchý závěr: talent jdoucí bezmyšlenkovitě po pocitu je znakem geniality! - je to tak správně?

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
přece nebudu psát o nějaký ženský.. máš dobrej vkus, víš to?

Pisces
17. 02. 2006
Dát tip
kecám mám se ráda někdy dovopravdy :)

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
sklenář: jsem skromný neříkej hned, že jsem génius, stačí "chytrý, hezký chlapec"

sklenář
17. 02. 2006
Dát tip
...vidím, že zůstávám opět nepochopena :-)) vyrovnám se s tím...

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
:)))já tě nemít! ale dobrej recept na to, aby tě četli, je na sebe upozornit, jedno jak podívej na mě... já jsem tak slavnej, že už radši píšu do šuplíčku:)))) to víš, bejt slavnej neni lehký... se měj:))

yarda
17. 02. 2006
Dát tip
ta básnička je ale opravdu slabší, nebo mě to aspoň tak přijde a ještě si po přečtení všech kritik neodpustím osobní otázku na autora: jseš fakt takovej ocas, nebo ho ze sebe jenom děláš ??? dík

Norsko
17. 02. 2006
Dát tip
nevím, čím si zrovna pozorovatel vysloužil takovovou pozornost čtenářů: je to průměr...kde jsou diamanty slov a tryskajících pocitů...zbora má pravdu...ale ještě: pozorovatel není vymyšlený, je nevyřčený...a že přemýšlí, mu nevytýkejte...čus :-))))))))))))

Norsko
17. 02. 2006
Dát tip
H.: to bylo všem :-)

Eidam
17. 02. 2006
Dát tip
:D

Delahaye
17. 02. 2006
Dát tip
a já myslím, že by sis do postele neměl brát mobil, ale holku :-) věř mi, výsledky jsou neporovnatelné :-)

solomon
17. 02. 2006
Dát tip
jako je to dobrý...ale že by to bylo až tak dobrý?? nicméně*

dlouhé, plodné....a k tomu výtvoru, souhlas se Zborou... páč toto je technické, tvrdé a metafory jsou asi až příliš někde za obzorem mýho jednoduchýho vnímání.... ovšem je pravda, že slova jsou to poskládaná hezky....

Micro
17. 02. 2006
Dát tip
N: Já už se vyjádřil... :)

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
tak už mi nezáviďte:))) já si výběry nedal, ani těch třicet tipů... já si jen napsal básničku do mobilu:))) už jsem to sem napsal dvakrát a je mi až blbý to opakovat: nelíbí se mi tahle básnička, je to jen taková malá miniaturka... ale vy mi z ní děláte pokus o veledílo a to je ten největší problém

pozorovatel
17. 02. 2006
Dát tip
Del:))) a co ta nová nokia? he?!

Delahaye
17. 02. 2006
Dát tip
nokia ? zvláštní jméno pro děvče ... asi asiatka, ne ? hergot ! kdes´ přišel k asiatce ? chci taky !

a2a2a
17. 02. 2006
Dát tip
řekl bych, co se pmatuji, tvá nejzdařilejší věc či jedna z nejzdařilejších. Drhý až čtvrtý řádek navíc obsahově i výrazově velmi dobrý. Tip

Delahaye
17. 02. 2006
Dát tip
A proč, Jirko ? Protože se to podobá tomu, jak píšeš Ty ? Proto je to zdařilé ? :-) Už jsme s Láďou na tohle thema diskutovali ... Chuť hodnotit kladně dílka, která konvenují naší tvorbě (i zdánlivě) je příliš svůdná ... ale přesto by ses od toho měl jako Redaktor pokusit oprostit

a2a2a
17. 02. 2006
Dát tip
Karle, tak tohle mne vůbec nenapadlo a to u nikoho. A pokud to působí podvědomě, nevím, ale zde to nepůsobilo ani podvědomě. A hodnocení je vždy subjektivní. Navíc u každého vnímám spíše formu a pokud často chválím obsah, pak proto, že si myslím, že je toto hlavní, ale skutečně spíše vnímám formu jako jakousi nástavbu, která z textu vlastně poezii dělá. A proč , Je obsahově naprosto srozumitelná a ony zmíněné tři řádky i nápaditě vyjádřeny, co k tomu více říct ?

Delahaye
17. 02. 2006
Dát tip
asi už nic jen ... četl jsem Tvoji reakci asi 5x a doteď netuším, zda preferuješ formu či obsah ale to jen tak na okraj, to není podstatné

a2a2a
17. 02. 2006
Dát tip
Mám-li být upřímný, tam, kde se nedostává formy, rád ocením alespoň obsah, protože si cením dobrých pohnutek. Pak to může vypadat, že obsah upřednostňuji, ale jsou-li po hromadě obsah a forma, pak mám dvojnásobnou radost.

K_Anče
16. 02. 2006
Dát tip
Kouřím doma v posteli, přestože mámě tvrdim, že to nedělám---"já vim, mohla bych usnout a zhořet"...žlutej déšť z nebe-jo, i pánbů musí...kaluže miluje naše Pecka. Kousky ráje - jak? Celej ráj-nejde rozkouskovat přece, pak už by to nebyl... Je pozdě, pivka byly---du spát, vstávám brzy ráno

StvN
16. 02. 2006
Dát tip
Taková píčovina. A tři výběry? Užij si, dokud neni písmák 2. Je škoda, že člověk nakonec končí jako pani inženýrka rebeka13, která čte na čtení, ale život má zkurvenej. Jo, jak se říká - jím abych žil a ne naopak, mělo by se psát, jak se žije a ne žít tak, aby se mohlo psát. Bičovat to všechno. Řitní alpinismus a poloslepá psiska žijou v omylu, že gympl řídí svět. Daně na vás, holoto.

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
já žiju tak, abych psal? bičuju, jo? hele, že tys něco někde slyšel? stačí když se vyjádříš k tý krátký básničce nahoře moc nechápu, proč se vyjadřuje k tomu okolo zbláznil ses:))

StvN
16. 02. 2006
Dát tip
Básničce? Tyvole víš co děláš? Okna jako gilotiny? Tos šel kolem sídliště? "kouří ke hvězdám melancholicky mraky " Co tohle vlastně říká? Já vim, že na písmáku je v móde dělat z druhých blbce, ale - druhý den prší žlutej nikotin na naše hlavy .... jen proto že nebe je blíž než si myslíme - je blíž? No a co? Co to říká? Nikotin je blíž? Droga? Závislost? Neeee. Cucání z prstu. Došla inspirace? Tak nepiš. Ale nikotin prší na hlavy jen díky tomu, že nebe je blíž než si myslíme...sakra já si nemyslim že nebe je blíž a co teda pak dělá ten nikotin? Vznáší se nebo jenom tak hloupě pluje protože nepočítal s tim, že si zrovna já jsem schopen a ochoten nemyslet, že nebe je blíž přestože si to myslí sakra nějaký spektrum?

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
:))))))))) je už pozdě večer ale někdy si o tom popovídáme,je to zajímavý ale myslim si, že ses zbláznil

Norsko
16. 02. 2006
Dát tip
Pozo: stvn se nezbláznil, jenom mu pořád nedochází anebo se s tím nesmířil, jak to na písmáku chodí...:-) ...taky mě to semtam sere, ale...

Sarrah
16. 02. 2006
Dát tip
*

Lotoska
16. 02. 2006
Dát tip
*

Fouckault
16. 02. 2006
Dát tip
StvN.. příště mě radši s těma svýma plkama vynech.. dokážu si tvé argumenty představit i bez avíz díváš se na poezii primitivně optikou 100% sdělnosti a přirozenosti jazyka jsou různé vrstvy poetiky.. některým nerozumíš ani zbla, tak by slušelo mlčet

JirkaS
16. 02. 2006
Dát tip
Sic nekouřím, anžto jsem přestal, ale tohle mě vrátilo kamsi do mé prehistorie...Paráda!*

guy
16. 02. 2006
Dát tip
nejen v louži ...

StvN
16. 02. 2006
Dát tip
Norsko docházín a nesmířil. Fouckault - jo a ty máš patent na "rozumění" poesii? Z mýho pohledu jsi primitiv ty - skvělá***** Až od tebe uvidim aspoň náznak názoru, ale tohle..takový jako ty jsou ostudou písmáka a ví to tu všichni. Čím víc hvězdiček, tím víc básník. Tržiště.

Fouckault
16. 02. 2006
Dát tip
jo mám ho :-) ty ne? že dokážeš tak prudit... "protože nepočítal s tim, že si zrovna já jsem schopen a ochoten nemyslet" poezie vyžaduje naladění .. pokud ji nemáš jdi číst noviny.. poezie je i o nesdělitelnosti.. kdyby jsme chtěli psát 100% sdělitelné věci píšem jen seznamy co nakoupit v supermarketu poezie je jinde pane inženýre :-)

StvN
16. 02. 2006
Dát tip
Nějakou sdělitelnost by mít měla a těšim se na redakci, protože pak budeš muset svůj výběr zdůvodnit:))

Fouckault
16. 02. 2006
Dát tip
zrovna tady u té básně se to nehodí.. a neříkám že se to dá aplikovat stopro.. ale velmi mne zaujal tento názor od Valenteho o sdělnosti .. .... Poezie není jen sdělení, víc než cokoli jiného a ještě mnohem dříve, než může být sdělena, je nesdělitelností, něčím, co nás zavede do skrytého světa, naježí naše bodliny a donutí nás zůstat v noře, aby nás nikdo neviděl, něčím co nám ukáže utajenou prázdnotu, zavede nás do opuštěné místnosti, jejíž dveře se zevnitř dají zavřít tak, že zvenčí nikdo nevytuší, co se ve zdi skrývá, něčím co nás schová do bezpečí mateřského lůna, aniž by se nikdo objevil, aniž by nás někdo tahal ven na veřejné osvětlení, nahé a bezbranné, tahal nás ven a trápil nás a opakoval nám tlumenou každodenní litanii, neblahou litanii smrti. .... je možné s básní nesouznít, prostě se ti nepovede ponořit to téže vod s autorem, ale chci- li ho kritizovat je volání z protilehlého břehu směšné.. trošku se děsím těch skřeků co zde mohou novým systémem zaznít.. viz tvé řádky nahoře

supizmus
16. 02. 2006
Dát tip
hm...na to že se blíží jaro je to poměrně chmurné, ale některé pasáže jsou výtečné, namátkou tato: "v každý louži vidím kusy ráje zas začínáme znovu brzo ráno" opět velká pochvala pozorovatelovi

Print
16. 02. 2006
Dát tip
skvělá*****

StvN
16. 02. 2006
Dát tip
Já si myslim, že zdůvodnění výběru je naprosto adekvátní. Rozhodně nebudu dílo, které "je nesdělitelností" okamžitě pokládat za poesii a to se mi zdá, že se děje tady.

Nickyx
16. 02. 2006
Dát tip
že by nový nápis na krabičky cigaret? :))) *

sklenář
16. 02. 2006
Dát tip
*

Fouckault
16. 02. 2006
Dát tip
StVN: to je na delší debatu, málokdo pochopil funkci redaktorů a kritiků.. většinou v tom byl hokej.. já to chápal tak, že redaktoři svými výběry defakto vymezují různé žánry.. značkují své vidění poezie.. něco jiného byly kritici , kteří měli skutečně hodnotit a zdůvodňovat a to pokud možno u nějakých souvislých projektů což byly sbírky.. hodnocení básní jako takových sklouzává k obyčejně k více-méně hloupým a povrchním interpretacím.. která třeba já vůbec nepokládám za důležité.. na skutečné hodnocení autora je nutná souslednost a množství textů aby se dala uchopit poetika co stojí za textem.. nikoli myšlenka.. myšlenek je na světe hafo.. ale lidí co je dokážou zobrazit poeticky nesrovnatelně méně.. proto se mi nezdá skutečně kritická činnost u jednotlivých básní vhodná a povedeto k tomu že člověk co se bude chtít kritice věnovat bude muset číst nesrovnatelně méně.. protože by se upsal.. nic světaborného nové podmínky nepřinesou, to je můj názor ale rád se nechám příjemně překvapit.

StvN
16. 02. 2006
Dát tip
Jakákoliv normální souvislá věta mi přijde lepší než hvězdokupa. To je zase můj názor. Nejde mi o fundovanou nebo obsáhlou kritiku, ale jestli jsme se rozhodli hodnotit každou báseň zvlášť, takový je tu systém, tak je hodnoťme. Něcvo jiného by bylo a já bych to uvítal, kdyby nás páni básníci neobtěžovali každou básní zvlášť, ale vložili sem už hotovou sbírku. Pak bychom se dokonce mohli bavit o vnímání poetika, ale u této jednotlivé básně říkám, že je o ničem, že neni poetická, ba dokonce je částečně hloupá.

Fouckault
16. 02. 2006
Dát tip
ok.. ale ty jsi nenabídl alternativu.. mě připadá tvá kritika hloupá, protože napadáš jemnost na které je text postaven.. je to vše o tom že zde chybí autorita.. a málokdo z nás autorů je schopný překročit meze "svého" vidění poezie. proč myslíš že je o ničem? já v tom vidím zkratku.. metaforu života.. střídání dní.. od večera do rána.. s našimi nadějemi a zklamáními.. a nakonec s jediným možným východiskem táhnout tu káru dál.. brzo ráno... jsem Pozorovateli vděčný i za tu fajnou obraznost s gilotinami a tabákem.. nechtěl bych aby mi to servíroval 100% tak abych přišel k hotovému.. nechyl mi tam dost prostoru pro vlastní smyčky a rezonanci. podle mně je to dobrý text.. tečka

Noe1
16. 02. 2006
Dát tip
moc šikovně vyjádřené *t

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
printe:))))) StvN: jestli se nepletu, tak Fouckault právě svůj výběr odůvodnil a kritik mi zrovna on napsal dost tys mi sem nejdřív napsal něco rozhořčeně osobního.. pak si mi tu báseň rozebral jako návod na video.. klidně ti báseň vysvětlim, ale někde u piva s tou sbírkou je to dobrej nápad, ale nikdo by to nečet ale když si všimneš, tak my se tu čteme pravidelně, takže ty básně začlenit umíme (ono se tomu ani vyhnout snad nedá) a to bys měl taky přestat psát krátký povídky

Pilar
16. 02. 2006
Dát tip
jo po dlouhé době se mi něco od tebe líbí a tohle je vážně dobrý*

katugiro
16. 02. 2006
Dát tip
verš s nebem a rájem bych vypustil, nebo spíš nahradil něčím ve stylu těch předchozích, tlačí tu poetiku moc násilně někam, kde by snad "měla být, aby se líbilo"... jinak jako miniatura - náladovka docela dobrá * koukám, že sis už vytvořil mustr na přijímání - lépe řečeno odmítání - kritiky... budiž Ti země lehká :)

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
tak to je špatný, ono to je o nebi, o tom velkym klišé mustr? myslíš tim, že jsem odmítnul StvNovu kritiku? no, můžu mu napsat, že jeho kritika mi přijde hloupá, protože mi tak vážně přijde, ale já mu napsal, že si o tom rád popovídám, to neni odmítnutí, ale rozvinutí debaty v budoucnu ale bejt to nikdo jinej, tak asi reaguju jinak, teda vůbec

katugiro
16. 02. 2006
Dát tip
"tato básnička je o nebi" :))) básník tím chtěl říci, že nebe nám co nevidět spadne na hlavu a z podrážek ho klacíkem jen tak nevyškrábeme ty si vždycky rád popovídáš o sobě, já vím :) nejlépe stylem - zblánili jste se, ale popovídáme si...


StvN
16. 02. 2006
Dát tip
Nepíšu už krátký povídky a asi jsem udělal chybu, že jsem ti po dlouhé době něco napsal. Dobře jsi řekl - my se tu čteme pravidelně. Asi každý vnější efekt není vítán. Neboj se, už ti nikdy nic nenapíšu.

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
nemám se bát? chceš abych s tebou souhlasil? když napíšeš tohle "Je škoda, že člověk nakonec končí jako pani inženýrka rebeka13, která čte na čtení, ale život má zkurvenej. Jo, jak se říká - jím abych žil a ne naopak, mělo by se psát, jak se žije a ne žít tak, aby se mohlo psát. Bičovat to všechno.", tak si myslim, žes to přehnal a kecáš kraviny a ty mi napíšeš, ať se nebojim, že mi už nic nenapíšeš ¨jasně, přesně o to mi jde

Print
16. 02. 2006
Dát tip
P.S. StvN: vyhrožovat Písmákem 2, to je opravdu už silnej tabáček... Rád a s hrdostí se řadím za Fouckaulta jako další primitiv. :-)*

Micro
16. 02. 2006
Dát tip
K básni: Ne že bych se ztotožnil se StvNem, ale ty nadšené názory taky moc neberu. Myšlenka metaforou naznačená mi přijde řekněme slabší, snad kdyby báseň pokračovala, tahle strofa (zpracování) mi sama o sobě přijde dobrá, ale víc asi ne. Navíc mi přijde, že minimálně polovina básně je až příliš jednoznačná (konkrétně 2-5. verš) - a "splňuje očekávání"... K tomu rozhovoru, co tu vedete: je trochu nesmyslný obviňovat jeden druhého z toho, že se mu báseň líbí nebo ne a nebo považovat jeho argumenty za špatné (nebo jeho nazírání na poezii). Poezie a především její interpretace je založena na tom, k d o ji čte a k d o ji interpretuje. Může se tedy objevit množství názorů - i podložených - a každý bude svým způsobem správný nebo "použitelný"... A proto obhajoba redaktorů ke svému výběru bude vždycky založená na jeho subjektivním názoru. I když se bude snažit sklouzávat k objektivnímu, u interpretace to neni zase tak reálný, protože je vždycky podmíněna tím, kdo ji interpretuje, a to je podmíněné zase spoustou faktorů (osobnost, věk, nálada, zkušenost... je toho moc). No nebudu se tu do vás plést, jen jsem chtěl říct svůj názor... :)

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
"Navíc mi přijde, že minimálně polovina básně je až příliš jednoznačná (konkrétně 2-5. verš) - a "splňuje očekávání"..." co tím myslíš?nerozumim.. jinak souhlas, mám to podobně a k tomu dalšímu: myslel jsem, že stvn unese, když mi přijde jeho kritika jako žvást.. v tom asi bude ten problém

Fouckault
16. 02. 2006
Dát tip
bingo MICRO !.. souzním.. z toho plyne moje skepse k literární kritice jako takové.. i skepse k systému "nucených".. vyžadovaných kritik v novém systému P2.. což pravděpodobně zaústí k internetové onanii nebo k stále těmtýž hádkám a nekonečným výmlatům slámy. potřebujem tu autoritu ! ale není tu :-) tož chraňme se sami před sebou a našimi soudy..

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
internetový onanie se neobávám, myslim, že to tak nebude spíš doufám, že se naučíme mít vlastní názor a nebudem se bát ho napsat nehrotil bych to rovnou do (rádoby) odborných kritik problém by byl, kdyby někdo svý kritiky pokládal za skvělý stačí když se bude víc mluvit než tipovat

Micro
16. 02. 2006
Dát tip
No asi jako: kouř - stoupá (nečekaně) - do nebe - no a co se děje tam? No mohlo by pršet. A kam? Dolů. Zase k nám. Na nás. Nic neobvyklýho. Tím to nekritizuju, jen to tak vidím. A to neznamená, že je to špatně. Na mě to ale tak zapůsobilo. Akce=reakce. Předvídatelná. Já mam ale radši - v poezii - nepředvídatelnost nebo porušování podobných pravidel nebo očekávání. No o otm to je, jeho kritika objektivně vzato nemůže být žvás. Jen subjektivně pro někoho dalšího, a to pak znamená, že ten další má zcela jiný názor. O to tu jde. Říct, že něčí kritka je žvást, je jaski... nevhodné a vlastně nepravdivé.

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
jo takhle... no já to myslel trochu jinak, ale to neva... jiná interpretace a spíš než předvídatelnost to beru jako logický vyústění, což je spojený s tou "myšlenkou" nebo náladou "Říct, že něčí kritka je žvást, je jaski... nevhodné a vlastně nepravdivé." ale to by to musela bejt kritika, on mi napsal cosi osobního moc se netýkajícího básně (1. jeho kritika) druhou kritiku napsal tak, že jsem si vážně myslel, že si dělá srandu.. nečekal bych že by takhle mohl číst poesii

Micro
16. 02. 2006
Dát tip
F: No kritika kritiky není moc opodstatněná, spíš jde o to uvědomit si, co to vlastně je a na čem závisí (kritika). A protože závisí na subjektivismu, nelze se k ní stavit jako k něčemu objektivnímu (i když tam samozřejmě tyto prvky musejí být). (na subjektu autora kritiky myslím) Co se týče nucených - asi to není tak úplně špatný nápad - u redaktorů. Kritika nemusí být obsáhlá. Ale pak redaktory nikdo nemůže obvinit, že je jejich kritika špatná, protože ten dotyčný mi moc dobře nepochopil, že kritika každého autora bude zaviset právě na autorovi té kritiky...

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
"A protože závisí na subjektivismu, nelze se k ní stavit jako k něčemu objektivnímu" pak se ale nediv, že se na kritiku TAKY reaguje subjektivně

Micro
16. 02. 2006
Dát tip
P: O tom to je. Každý to může myslet jinak. neexistuje "správné řešení". Poezie je založená na tom, že si ji každý může (a vlstně to tak platí) vyložit po svém, což je zapříčiněno výše zmíněnými aspekty... I osobní může být kritika. V jistém směru. Co se týče té druhé, byla to spíš interpretace, a to je čistě subjektivní záležitost...

Micro
16. 02. 2006
Dát tip
P: Já se ti nedivim :).

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
:))ježiš, já ti neřikám, že to neberu:)) dobrý, konec výuky.. je jí tu nějak moc ale divíš nebo si protiřečíš pokud může být kritika subjektivní, pak i odpověď na kritiku (kritika kritiky) může být stejně subjektivní a tohle je krásnej příklad on napsal, že moje básnička je píčovina a když mi jako píčovina přišla jeho kritika, tak se urazil co to asi znamená?

Fouckault
16. 02. 2006
Dát tip
M.. kritizuje se většinou z nějakých pozic.. hloupé je když se sebe pořvávají lidé z druhého břehu a vůbec si nerozumí.. to mi přijde úplně k prdu fakt..

Micro
16. 02. 2006
Dát tip
Já nevyučuju, jen řikám, jak to vidim... :) Tu kritiku kritiky - to jsem nemyslel tak, jaks to pochopil, ale obecně, kritizovat vědní obor - ktitiku... :) Nevim, co to znamená, nevidim do něj. Ani do nikoho jinýho.

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
kritizovat vědní obor? no, až tu uvidim opravdovou kritiku, tak se o tom začnu bavit na kritiku tu nemáme:))

Micro
16. 02. 2006
Dát tip
F: Jojo, takovýto prosazování vlastního názoru a neschopnost přijmout druhej, to je problém... ovšem takhle se sem tam chováme všichni... Je dobrý přiznat chybu, ale občas člověk prostě sovji chybu nevidí. Tohle říkám obecně, nevztahuju to k nikomu ani ničemu.

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
myslim, že se tu zapomíná na účel tohohle serveru.. jde tu o vzájemnou spolupráci a pomoc máme si radit navzájem a pokud těm radám budem řikat "kritika"... klidně

Micro
16. 02. 2006
Dát tip
P: Co by ne? Jedině to vede k pokroku, když budeš kritizovat a hledat chyby. I v systému nebo v něčem "větším" :). A ano, celkem souhlasím, že tady se opravdová kritika v podstatě nenajde. Asi to bude tím, že tu nejsou žádní kritici. Člověk se těžko stane kritikem, když mu před nick v systému přijde nápis kritik, tak se to neděje... neni to zase tak snadný a člověk se jím nestane přes noc :).

Micro
16. 02. 2006
Dát tip
P: Jo, souhlasim. Tohle není zase tak o kritice v tom pravém slova smyslu. Není to reálný. Tedy rozhodně ne u 90% (možná víc) děl tady.

romale
16. 02. 2006
Dát tip
Já seru na interpretaci... ale je to pro mě moc fajnová představa... ###

Zbora
16. 02. 2006
Dát tip
Je v ní pár zajímavých nápadů, jejich zpracování je ale hodně kostrbaté. Nepůsobí na mě dojmem přirozenosti. Ani mi nepříjde zrovna dvakrát poetická...spíš jen slova poslepovaná se zřetelnou snahou o to, evokovat u čtenáře pocit...cítím z ní tu vymyšlenost. Žádná lehkost, ladnost....působí hrozně tvrdě. Ale abych Ti zase nekřivdil...spousta lidí (i známých a uznávaných) píše podobným stylem...stylem, z něhož prostě bije do očí jak je text doslova splácaný z motivů...jak je prokombinovaný...jak při psaní autor usilovně přemýšlel...a řekl bych, že stejné spoustě čtenářů tento styl vyhovuje...prostě proto, že se mají čeho chytit...že jsou průhledné myšlenkové pochody autora...a každopádně to nemohu považovat za něco špatného...mám taky tuny textů, se kterýmy sám nejsem spokojený, protože jsem je vymýšlel a babral se s nimi...a je to na nich prostě znát...těch pár, co vytryskly a naštěstí jsem u sebe měl papír, abych je zachytil, bych spočítal hodně brzo. Mám proto radši texty, které se zdají naprosto banální a tak přirozené, jak to jen jde...a ve své jednoduchosti a plynulosti jsou svým způsobem geniální, než ty u kterých vidím, jak se autor snažil ze všech sil exponovat a metaforizovat. Mám za to, že dobrá báseň musí přijít na mysl, ne být vymyšlená...báseň, u které mám dojem, že něco tak jednoduchého bych přece napsal taky...ale ani na okamžik nezapochybuju, že bych to nezvládl. Teď hodně osobně (ber to prosím s rezervou): nemyslím si, že bys měl výrazný talent...ale jsi dobrý příklad toho (i tento text), že když člověk chce a snaží se...ale vždyť to znáš :o) ...no, jen jsem chtěl říct, že máš taky pár dílek, které se mi fakt líbí...ale tohle to prostě neni...a neni důležitý, že se někomu nelíbí...je důležitý, že se někomu líbí...a tohle se líbí, koukám na tipy, dost...sem se do toho zamotal...tak už padám....

sidonia
16. 02. 2006
Dát tip
chyba asi na my strane, ze nedokazu ocenit a abych byla uprimna, moc dobre nechapu, cim si oceneni zaslouzila od druhych jak rikam, chyba na my pejdzi;)

mi to přinde celkem dobrý...t.

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
zboro, dík i za tu esej o psaní:) napsal jsem ji 15. ve dvě v noci do mobilu, když jsem nemohl usnout, trvalo mi to pět minut a šlo o takovou otázku já se právě spíš obával, že vám bude připadat dost prostá... mně se třeba nelíbí, protože je tam jen nějaký pocit s myšlenkou a dva obraty ale jestli to bereš jako dlouhosáhlou práci, tak jsem moc potěšen:)) nepřijde ti plynulá? v životě jsem nepsal báseň nějak dlouhou dobu, mě to totiž nebaví:) a k tomu talentu: já ti nevim, většina mi tu řiká, že mám jen ten talent a že se nesnažim nesnažim se, ale něco jako talent neuznávám... jen pohled na svět Sidonia: a proč přemejšlet, kvůli čemu mě tak ocenili? to nechápu... třeba mě balej, vždyť víš, jak jsem krásnej a neodolatelnej proč se ti nelíbí - to mě zajímá víc beatrice:)))) já vim, že se mě čtenáři bojej a podezíraj mě:))) je to sranda proto píšu občas i jinam špatnej čtenář se většinou nachytá na svojí vlastní podezíravost:)) mně přijde jako jednoduchá báseň, ale diskuse je tu živá, to jo:)) Augustin: celkem:)) dík attarka: síla? tos nás ještě neviděla, když se rozjedem:)) a děkuju všem nakonec se to tu hezky rozběhlo, což jsem nečekal, ale je to poučné, že ano:)) čau:)

katugiro
16. 02. 2006
Dát tip
není zač nejzábavnější je ta část, kde zaměňujete interpretaci s kritikou :)

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
tady je kritika? že ona se někam schovala, mrška jedna:))

katugiro
16. 02. 2006
Dát tip
nejzábavnější je ta část, kde zaměňujete interpretaci s kritikou ty už neumíš snad ani číst...

Zbora
16. 02. 2006
Dát tip
Ne...můj příspěvek k dílu končí vlastně slovy hrozně tvrdě. Nepříjde mi trhaná ale ani nikterak jednolitá...třeba: jen proto že nebe je blíž než si myslíme v každý louži vidím kusy ráje - se mi zdá vrávoravé. Neberu jí jako dlouhosáhlou práci...jako že bys výrazně přemýšlel, jakou dát myšlence formu...jsou tam logické vazby...ale takové, které se mi zdají možná až moc průhledné. No...ale jestli jsi ji napsal v patnácti, tak klobouk dolů (vtom případě to s tim talentem beru zpátky) ...a ještě tohle: ano, mám dojem (naprosto osobní), že z Tebe texty nepadají jeden za druhým, ale když píšeš, tak u toho přemýšlíš...možná se pletu :o)

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
katu: a ty citovat:)) když mě nebaví tahle hra.. jestli chceš něco napsat, tak to napiš pořádně a ne v náznacích ozval ses, tak tě to asi zajímá nechápu: nechápu moje tvoje nebo naše?

katugiro
16. 02. 2006
Dát tip
napsal jsem, co jsem napsal - pochopil jsi, co jsi pochopil - a je to už mě sem netahej, dík (klidně dodej zase něco o urážení, přežiju to)

pozorovatel
16. 02. 2006
Dát tip
katu: jsem rád že to přežiješ ale myslel jsem si, že jsi pochopil, že tu nic za záměnu kritiky s interpretací nepovažuju (pokud jsem sem napsal, co jsem napsat chtěl)a tedy nevím, co tim sleduješ - jednoduchý ale nevadí mi se o tom nebavit.. zbora: jen proto že nebe je blíž než si myslíme v každý louži vidím kusy ráje - má to navozovat? já myslim, že nemusí "ano, mám dojem (naprosto osobní), že z Tebe texty nepadají jeden za druhým, ale když píšeš, tak u toho přemýšlíš...možná se pletu" no jo, pleteš:)) ale já myslel, že jsem ti to už říkal

Háber
15. 02. 2006
Dát tip
...tak to je*....

Fouckault
15. 02. 2006
Dát tip
skvělá***** zas začínáme znovu brzo ráno

dadik
15. 02. 2006
Dát tip
hm, no...jo t

Loutka
15. 02. 2006
Dát tip
možná bych řek, že kouří spíš mechanicky, než melancholicky, neřek bych že lidi musí bejt u žvára smutný, řádek s louží je fajn*

Jakubisko
15. 02. 2006
Dát tip
To mi připomíná Válku s mnohozvířetem od Párala.....fajn :) *

Fouckault
15. 02. 2006
Dát tip
ty kusy ráje jsi mohl lépe zaobalit, ale možná i to ne..fakt zajímavý text.. nabírá to krásně gradaci a konec krásně přidušenej do civilu.. začínám ti věřit .-)

Zuzulinka
15. 02. 2006
Dát tip
jo, každý ráno.....neúnavně*

pozorovatel
15. 02. 2006
Dát tip
jo, nad tim jsem přemejšlel... a stejně nevim takhle to vypadá, že jsem jen nepoužil dvakrát "nebe" a nahradil ho rájem, i když je to jinak.. no nevim no, ale bojim se jí už dotknout

Fouckault
15. 02. 2006
Dát tip
nechat být.. stejně jako ty dvě hlavy a jet dál.. brzy ráno :-)

dokonalost

jaza
15. 02. 2006
Dát tip
no nikotin-jedině, jediněčně)))*

Eidam
15. 02. 2006
Dát tip
hodně dobr....*

Wemi
15. 02. 2006
Dát tip
šíleně bluesový... tum tum tum... "líbí" je ohraný slovo... voprejskaný a starý... ehm, nějak bych ho opsala... ne, nechám to bejt... je to fakt svym způsobem wonderful miniatura... *t/i/p

Tramtarka
15. 02. 2006
Dát tip
hmmm,tip si zaspoužíš....jo a konečně vim jak vypadáš:))prohlížela sem si fotky....

yzžet
15. 02. 2006
Dát tip
obrovitá ,T

no, jo, no.... t

Andulka
15. 02. 2006
Dát tip
ne ze by si videl veci zrovna ruzove...:-))))...ale skvele si dokazal zachytit atmosferu*

pozorovatel
15. 02. 2006
Dát tip
ale konec je celkem optimistický:)))

Eva_S
15. 02. 2006
Dát tip
zas něaký nóvum....:))

hmmm, nikotin je fajn, zvlášť v Camelkách bez filtru, hmmmm, jonak dílo je opravdu velice dobré.....*

Craerassy
15. 02. 2006
Dát tip
stejně tak jsi dvakrát použil hlavy...dnes nějak ne

pozorovatel
15. 02. 2006
Dát tip
ironie? ne

pozorovatel
15. 02. 2006
Dát tip
to nemusíš hned vyhádat, stačí jen napsat:)))

G_B_Show
15. 02. 2006
Dát tip
nahuštěný nápaditý obrazy spojený linkou tenhle text bych mohl fakt rozebrat na dílky ale když z toho umíš složit puzzle budu ti řikat básníku

sklenář
15. 02. 2006
Dát tip
promyslím to

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru